بایدها و نبایدهای غذایی در دوران قاعدگی

601fb2dd22110_601fb2dd22113

در دوره قاعدگی تغییرات زیادی در بدن خانم‌ها رخ می‌دهد و باعث ناراحتی جسمی و روحی در آن‌ها می‌شود.

رعایت رژیم غذایی درست می‌تواند به بهبود این شرایط کمک کند؛ در ادامه بایدها ونبایدهای غذایی این دوره را معرفی می‌کنیم.

چه خوراکی‌هایی را نباید بخوریم؟

۱. غذا‌های تند و شور

غذاهای تند در این ایام برای افرادی که خون ریزی شدید یا احساس خستگی مفرط دارند مناسب نیست. غذاهای شور دردوران قاعدگی باعث ایجاد نفخ می‌شود و همین موضوع، ناراحتی بیشتری در این ایام ایجاد می‌کند.

۲. گوشت‌های چربی دار

گوشت حاوی مقدار زیادی چربی اشباع شده است که موجب التهاب و درد می‌شود. به علاوه اگر از آن دسته خانم‌هایی هستید که در هر عادت ماهانه کرامپ‌های شدیدی را تجربه می‌کنید، این چربی‌ها درد شما را بیشتر می‌کنند.

3. کافئین
کافئین موجب تشدید کرامپ‌ها و درد می‌شود و پریود را نامنظم می‌کند. بهتر است در این ایام دمنوش و چای را جایگزین قهوه کنید که کافئین کمتری دارد

4. خوراکی‌های آماده

این خوراکی‌ها مقادیر زیادی چربی ترانس دارند که سطح استروژن بدن را بالا می‌برند. در نتیجه با مصرف آن‌ها در مدت قاعدگی، در رحم خود احساس درد خواهید کرد.

چه خوراکی‌هایی را باید بخوریم؟

۱. لیمو

تمام مرکبات به کاهش نوسانات خلقی و نفخ کمک می‌کند. این میوه‌ها سرشار از فیبر و ویتامین است. علاوه بر این، مرکبات حاوی مقدار زیادی آب است و مواد مغذی موجود در آن به سرعت وارد جریان خون شما می‌شود. اما آن را به مقدار زیاد مصرف نکنید، زیرا می‌تواند باعث سوزش معده شود.

2. آب

آب به مقدار زیاد به بدن کمک می‌کند آبی را که در خود حفظ کرده ، آزاد کند، در نتیجه التهاب کاهش می یابد. بدن از ترس این‌که آب کافی به آن نرسد ،در خود آب جمع می‌کند. پس اگر چیزی را که می‌خواهد به آن بدهید، بدن هم آبی را که در خود جمع کرده رها می‌کند.

3. ماهی سالمون

در کنار خواص بسیار زیاد و قابل توجه ماهی سالمون، این غذای دریایی می‌تواند درد‌ها و کرامپ‌های شکمی در دوران قاعدگی شما را کاهش دهد.امگا ۳ موجود در این ماهی علاوه بر این‌که به‌عنوان یک ماده آنتی اکسیدان عمل می‌کند، به علت خواص ضد التهابی که دارد، به تسکین و کاهش انقباضات رحم کمک می‌کند و کرامپ‌های شکمی را کاهش می‌دهد. در کنار این ها، سالمون منبع غنی از ویتامین‌های گروه B و همچنین پروتئین‌ها به شمار می‌رود و باعث می‌شود انرژی و مواد مغذی بسیار با کیفیتی از غذایی که می‌خورید دریافت کنید.

4. ویتامین‌ها

ویتامین E می‌تواند به از بین بردن علایم سندروم پیش از قاعدگی کمک کند. ویتامین E را می‌توانید در شاهدانه و زرده تخم مرغ پیدا کنید.ویتامین B-6 می‌تواند به التیام التهاب و بهبود خلق و خو کمک کند. B -6را در سیب زمینی، موز و غلات پیدا کنید.در نهایت ویتامین C و زینک به سلامت تخمدان خانم‌ها کمک می‌کنند.ویتامین C را می‌توانید در گریپ فروت، لیمو و مرکبات پیدا کنید.زینک را نیز می‌توانید در تخم کدو حلوایی و کدو تنبل پیدا کنید.

5. زنجبیل

زنجبیل خواص ضد التهابی دارد که درد عضلات را کاهش می‌دهد. زنجبیل علاوه‌بر از بین بردن درد قاعدگی می‌تواند حالت تهوع شما را در قاعدگی از بین ببرد، به شرطی که در مصرف آن زیاده‌روی نکنید. کافی است که مقدار کمی از پودر آن را در چای بریزید و میل کنید.در تهیه این مطلب از سایت برترین‌ها کمک گرفته شده است

badoorbin
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

واکسن زدن باعث انحرافات جنسی و از دست دادن ژن اخلاق و ایمان می‌شود!

ی فوریه 7 , 2021
شخصی که مدعی طب اسلامی است و سال قبل با آتش زدن یکی از معتبرترین کتاب‌های پزشکی جهان، نامش بر سر زبان‌ها افتاد در ادعایی جدید مطرح کرد که نباید به افرادی که واکسن کرونا زدند، نزدیک شد. بنابر متنی که در کانال منتسب به وی منتشر شده است، این […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000