رابرت جونز، نویسنده برنده اسکار درگذشت

601fb4dc9f550_601fb4dc9f552 «رابرت سی. جونز»، تدوینگر و فیلمنامه‌نویس آمریکایی برنده اسکار آثاری چون «بازگشت به خانه» و «داستان عاشقانه» در سن ۸۴ سالگی درگذشت.

دانشکده هنرهای سینمایی دانشگاه کالیفرنیای جنوبی از درگذشت «رابرت سی. جونز» سینماگر آمریکایی خبر داد، جایی که او به مدت ۱۵ سال به عنوان استاد فعالیت می کرد.

«جونز» متولد ۳۰ مارس ۱۹۳۶ بود و فعاالیت خود را در عرصه فیلم در ارتش آمریکا آغاز کرد و بین سال های ۱۹۵۸ تا ۱۹۶۹ به عنوان تدوینگر فیلم های آموزشی و مستندهای نظامی مشغول بود.

پس از پایان دوران حضور در ارتش، او کار خود را با تدوین فیلم های «کودک منتظر است» و «دنیای دیوانه دیوانه دیوانه» ادامه داد و در دهه ۱۹۶۰ میلادی با تدوین چندین فیلم سینمایی دیگر کارنامه خود را در عرصه تدوین پربارتر کرد.

«رابرت سی. جونز» در دهه بعدی به تدوین فیلم هایی چون «مردی از لامانتا» و «آخرین جزئیات» به کارگردانی «آرتور هیلر» پرداخت و در سال ۱۹۷۹ وارد عرصه فیلمنامه نویسی شد و نگارش فیلمنامه «بازگشت به خانه» ساخته «هال آشبی» موفق به کسب جایزه اسکار شد.

درام جنگی «بازگشت به خانه» با بازی «جین فوندا»، «جان ویت» و «بروس درن» در سال ۱۹۷۹ در مجموع برنده سه جایزه اسکار شد.

«فوندا» و «ویت» به ترتیب برنده اسکار بهترین بازیگر نقش اصلی زن و مرد برای بازی در این فیلم شدند و «رابرت سی. جونز» نیز به صورت مشترک اسکار بهترین فیلمنامه را به خانه برد.

«عشق بدون شرط» محصول ۲۰۰۲ آخرین فیلمی بود که «جونز» پیش از بازنشستگی تدوین آن را بر عهده داشت و او سپس کار خود را به عنوان استاد تدوین و داستان نویسی در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی آغاز کرد.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

برگزاری "کووید پارتی" میان جوانان بی قرار تهرانی

ی فوریه 7 , 2021
تست مثبت آنتی بادی در خون افراد مجوز ورود به این مهمانی هاست. وب سایت "میدل ایست آی" با انتشار گزارشی از برگزاری پارتی های بهبود یافتگان کرونا در تهران خبر داده است. بر اساس این گزارش جوانان تهرانی که کرونا گرفته اند و در تست خون آنها آنتی بادی […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000