نشست اضطراری رژیم صهیونیستی درباره تصمیم دادگاه کیفری / نتانیاهو: اقدام لاهه “یهودسیزی” است

سیاسی/ بین الملل 601f6571170fe_601f657117101 هیات رسانه ای رژیم صهیونیستی شنبه شب اعلام کرد که کابینه این رژیم امروز یکشنبه جلسه ای اضطراری در مورد تصمیم دادگاه کیفری بین الملل برگزار می کند.

شبکه عبری کان گزارش داد که کابینه امنیتی و سیاسی رژیم صهیونیستی طی امروز جلسه ای اضطراری درخصوص تصمیم دادستان های دادگاه کیفری بین الملل مبنی بر انجام تحقیقات در مورد جنایات جنگی این رژیم علیه فلسطینی ها برگزار می کند.

این شبکه به نقل از منابعی در وزارت امور خارجه و دادگستری رژیم صهیونیستی گزارش داد که هنوز هیچ تحقیقی آغاز نشده اما لازم است دوباره با مقامات دادگاه بین المللی لاهه رایزنی شود تا آنها از آغاز تحقیقات منصرف شوند.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی شنبه بار دیگر در واکنش به این تصمیم دادگاه لاهه، آن را به "یهودستیزی" متهم کرد.

وی در بیانیه ای گفت: "وقتی دادگاه کیفری بین الملل از اسرائیل به دلیل جنایات جنگی «ساختگی» تحقیق می کند ، این یک یهودستیزی است."

نتانیاهو مدعی شد: دادگاه کیفری بین الملل "ادعا" می کند که وقتی اسرائیل از خود در برابر "تروریست هایی" که فرزندان ما را می کشند و موشک ها را به شهرهای ما می فرستند دفاع می کند ، مرتکب یک جنایت جنگی شده است".

وی جمعه نیز در نخستین واکنش به این تصمیم مدعی شد که تصمیم دادگاه کیفری ثابت کرد این دادگاه یک نهاد "سیاسی" است نه قضایی.

عصر جمعه دادگاه کیفری بین الملل طی حکمی اعلام کرد صلاحیت رسیدگی به امور اراضی فلسطینی را دارد؛ موضوعی که زمینه را برای تحقیقات در مورد جنایات جنگی اسرائیل هموار کرد.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

جایگاه هجدهم دنیا را در قدرت اقتصادی و تولید ناخالص داخلی داریم

ی فوریه 7 , 2021
رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: در قدرت اقتصادی و تولید ناخالص داخلی در جایگاه هجدهم دنیا و از نظر علمی در رتبه زیر ۱۵ در بین کشورهای جهان هستیم، البته باید فشارهای اقتصادی را که مردم تحمل می کنند بپذیریم. محمد باقر نوبخت در برنامه نگاه یک شبکه یک […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000