بهبودیافتگان از کرونا در برابر جهش ویروس ایمن نیستند 

601edbc3cfa67_2021-02-06_21-41

داده های اولیه یک تحقیق نشان می دهد افرادی که پیش از این به ویروس کرونا مبتلا شده بودند در برابر نوعی جهش یافته از این ویروس که در آفریقای جنوبی شیوع یافته است، مصون نیستند.

به گزارش روزنامه «واشنگتن پست» این تحقیق در جریان سنجش کارایی یکی از واکسن های تولید شده برای پیشگیری از بیماری «کووید ۱۹» انجام شد. هرچند هنوز نتایج این پژوهش قطعی نیست اما می تواند تبعاتی جدی برای کنترل همه گیری این بیماری در سطح جهان به دنبال داشته باشد. بنا به نتایج اولیه این تحقیق به نظر می رسد دستیابی به «ایمنی جمعی» برای کنترل ویروس کرونا بدون کارزار واکسیناسیون گسترده در سطح جهان ممکن نخواهد بود.

آنتونی فاوچی، مدیر انستیتوی ملی آلرژی و بیماری های عفونی آمریکا در همین راستا بر این باور است که احتمالا واکسینه شدن در برابر بیماری «کووید ۱۹» بهتر از کسب ایمنی از طریق ابتلا به ویروس کرونا است.

به گفته وی یافته های جدید به کسانی که به دلیل ابتلای قبلی به ویروس کرونا خود را مصون فرض می کردند نشان می دهد که باید واکسیناسیون را جدی بگیرند. آنتونی فاوچی تاکید کرد که سطح پادتن در بدن مبتلایان برای کسب مصونیت در برابر انواع جهش یافته ویروس کرونا کافی نیست.

به این ترتیب دانشمندان اکنون نگران «خطر ابتلای مجدد» بهبودیافتگان به بیماری «کووید ۱۹» هستند. با این حال باید توجه داشت که تاکنون شواهدی مبنی بر خطر بیشتر ابتلای مجدد به ویروس کرونا و احتمال مرگبارتر بودن آن به دست نیامده است.

همه‌گیری کرونا؛ «کابوس بی‌انتها»؟
از سوی دیگر عده ای دیگر ممکن است از یافته های جدید به این نتیجه برسند که همه گیری کرونا «کابوسی بی انتها» است و هرگز پایان نخواهد یافت. این در حالی است که دانشمندان تاکید می کنند که با تکیه بر نتیجه اولیه پژوهشی که در جریان سنجش کارایی واکسن «نواواکس» انجام شده است نمی توان در مورد دوره همه گیری بیماری «کووید ۱۹» و پایان ناپذیری احتمالی آن گمانه زنی کرد.

آنها به طور خاص بر عدم وجود شواهدی دال بر ابتلای گسترده بهبودیافتگان به بیماری «کووید ۱۹» یا تبعات منفی دومین ابتلا بر سلامت آنها اشاره می کنند. با این حال با در نظر گرفتن جهش های ویروس کرونا و شیوع انواع جهش یافته آن به نظر می رسد راهبرد عدم پیشگیری از شیوع این ویروس برای دستیابی سریعتر به «ایمنی جمعی» کارایی نخواهد داشت و در نهایت «خطرناک» خواهد بود.

badoorbin
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

سازمان بهداشت جهانی: ووهان منشا کرونا نیست

ش فوریه 6 , 2021
یکی از اعضای تیم سازمان بهداشت جهانی وجود هرگونه مدرکی مبنی بر معرفی شهر ووهان به عنوان منشا شیوع ویروس کرونا را رد کرد. ولادیمیر ددکوف امروز (شنبه) اعلام کرد که این احتمال وجود دارد که ویروس کرونا از بازارغذای دریایی ووهان شیوع پیدا کرده باشد اما این بدان معنی […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000