آلودگی هوای ناشی از تولید بیت‌کوین نگران‌کننده شد

601ec85cc2086_601ec85cc2089 رشد آسمان‌خراش‌گونه قیمت بیت‌کوین در ماه‌های اخیر نگرانی‌های زیادی در مورد آلایندگی عظیم کربنی که در راه برق مصرفی برای تولید بیت‌کوین به وجود می‌آید، ایجاد کرده است.

سال‌های سال است که کارشناسان در مورد سطح بالای انرژی مورد نیاز برای تولید ارزهای مجازی هشدار می‌دهند. دستگاه‌های تولید سکه‌های مجازی جدید که به آنها ماینر می‌گویند به انرژی برق بسیار زیادی نیاز دارند که برای تولید آن معمولاً از سوخت‌های فسیلی استفاده می‌شود.

طبق شاخص آنلاین آلودگی کربن بیت‌کوین دیجیکونومیست که توسط دانشمند فناوری اطلاعات، الکس دی ورایس، ساخته شده است، میزان آلودگی کربن ایجاد شده توسط بیت‌کوین به اندازه نیوزلند می‌باشد و سالانه ۳۶.۹۵ میلیون تن دی‌اکسید کربن تولید می‌کند.

همچنین دیجیکونومیست اعلام کرد تولید بیت‌کوین در جهان به اندازه کشور شیلی برق مصرف می‌کند که این به معنای مصرف ۷۷.۷۸ هزار گیگاوات (ترا وات) برق در ساعت است.

طبق گزارش محققان دانشگاه کمبریج این ارز دیجیتال بیش از کل مصرف یک سال هلند برق مصرف می‌کنند.

منتقدان بیت‌کوین معتقدند برق مصرفی برای تولید آن بسیار زیاد است و آلودگی بالایی تولید می‌کند در حالی که می‌توان به ارزهای دیجیتالی دیگری توجه کرد که مصرف انرژی بسیار کمتری دارند.

مصرف انرژی الکتریکی بیت‌کوین در حال حاضر به ۰.۵ درصد کل انرژی الکتریکی مصرفی در جهان رسیده است.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

رهبر محبوس میانمار واکسن کرونا زد

ش فوریه 6 , 2021
سیاسی/ بین الملل رسانه‌ها اعلام کردند، رهبر محبوس میانمار واکسن کرونا را تزریق کرد. آنگ سان سوچی، رهبر تحت بازداشت میانمار (۷۵ ساله) رهبر دموکراسی خواه میانمار اولین دوز واکسن کرونا را در مقر اقامتش دریافت کرد او از زمان کودتای نظامی این کشور در حصر خانگی است. میانمار اواخر […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000