ناکامی رهبران سومالی در از بین بردن بن‌بست انتخابات ریاست جمهوری

سیاسی/ بین الملل 601e84b485562_601e84b485565 مقامات دولتی سومالی روز شنبه گفتند، رهبران این کشور نتوانسته‌اند به بن‌بست در مورد انتخاب رئیس جمهور جدید که قرار است در روزهای آینده انجام شود، پایان دهند که این موضوع خطر آشفتگی سیاسی بیشتر را بالا می‌برد.

"عثمان دوب"، وزیر اطلاعات سومالی اواخر روز جمعه گفت رئیس جمهور "محمد عبداللهی محمد" بدون رسیدن به توافق در مورد کارکنان کمیسیون‌های انتخاباتی منطقه‌ای به موگادیشو، پایتخت سومالی بازگشته است.

دوب با اشاره به اینکه هیچ توافقی حاصل نشده، افزود: هر دو مجلس پارلمان روز شنبه ملاقات می‌کنند تا راهی به جلو ترسیم کنند. دفتر محمد اعلام کرد وی قرار است برای هر دو مجلس پارلمان سخنرانی کند.

سومالی که از سال ۱۹۹۱ دولت مرکزی را محدود کرده، سعی دارد آن را با کمک سازمان ملل بازسازی کند.

این کشور در ابتدا قصد داشت نخستین انتخابات مستقیم خود در بیش از ۳ دهه را امسال برگزار کند اما تأخیر در آماده‌سازی و ناتوانی دولت در مهار حملات روزانه شورشیان الشباب دارای پیوند با القاعده، به معنی تغییر شیوه به انتخابات غیرمستقیم و گزینش قانون‌گذارانی که رئیس جمهور را انتخاب می‌کنند، از سوی بزرگان بود.

در حال حاضر حتی این طرح هم شکست خورده است.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

نیمی از مردم قم ماسک نمی زنند

ش فوریه 6 , 2021
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم با ابراز نگرانی از کاهش شدید استفاده از ماسک در بین مردم استان اظهار کرد: متأسفانه متوسط استفاده از ماسک در بین مردم استان، تنها 50 درصد است. سیامک محبی با اشاره به رتبه بیست و نهم استان در آمار بستری شدگان کرونایی در […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000