ماجرای واکسن‌های آنفلوآنزای نمایندگان مجلس چه بود؟/ وزارت بهداشت: واکسن را ما نداده بودیم

اجتماعی/ سلامت 601d64547fa32_601d64547fa35 رییس مرکز مدیریت بیماری‌های وزارت بهداشت، می‌گوید که اولویت‌بندی تزریق واکسن کرونا مشخص شده است.

محمدمهدی گویا ریٔیس مرکز مدیریت بیماری‌های وزارت بهداشت، در گفت‌وگو با گفت: قلب واکسن کشور اینجاست. اگر کسی مدعی است که از CDC برای ایران واکسن گرفته بیاید اعلام کند. هر ارگان و سازمانی می‌تواند از طریق بخش خصوصی واکسن بگیرد و اقدام کند، اما تصمیم‌گیری کلان کشور برای واکسن اینجاست. این قاعده هیچ‌وقت شکسته نمی‌شود، ممکن است شما یک واکسنی از فرد دیگری دریافت کنید. این ربطی به CDC کشور ندارد. با وجود این که واکسن ما بسیار محدود بود، آن را به طور درست اولویت‌بندی کردیم. یعنی به کادر درمان و افراد حساس واکسن داده شد. این فرمول کشور ماست، درباره واکسن کووید هم روند به همین شکل با یک سری تغییرات اولویتی است.

او افزود: من به شما ضمانت می‌دهم که در واکسن کرونا مسئولان در اولویت قرار نگیرند، کسی هم چنین چیزی از ما نخواسته است. اولویت را اینجا یک کمیته کشوری ۲۰ نفره با حضور ویروس‌شناس، متخصص امر بالینی، اخلاق پزشکی، داروساز و … مشخص کرده‌اند.

گویا توضیح داد: اولین گروه کادرهای بهداشتی درمانی هستند که در خط اول قرار دارند، گروه دوم افراد پرخطر هستند، بعد گروه سوم برخی از مشاغل خاص هستند، مثل کسی که راننده وسایل نقلیه عمومی است، بعد هم بقیه شهروندان.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

اولین گام‌های آمریکا برای پایان جنگ یمن

ج فوریه 5 , 2021
سیاسی/ بین الملل وزارت خارجه آمریکا از تماس نماینده ویژه این کشور با مقامات کشورهای حاشیه خلیج فارس و انگلیس برای پایان دادن به جنگ یمن خبر داد. در بیانیه روز جمعه بخش خاورمیانه وزارت خارجه آمریکا آمده است تیموثی لندرکینگ در نخستین روز کاری خود به عنوان نماینده ویژه […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000