امیر حاتمی با وزیر دفاع هند دیدار و گفتگو کرد

سیاسی/ دفاعی 601bc5cd2832d_601bc5cd28330 وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در سفر به هند و در ادامه دیدار با مقامات این کشور با وزیر دفاع هند دیدار و گفتگو کرد.

امیر سرتیپ حاتمی در سفر به هند و در ادامه دیدار با مقامات این کشور با راجنات سینگ، وزیر دفاع هند دیدار و گفتگو کرد. در این دیدار دو طرف موضوعات همکاری دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی را مورد بررسی قرار دادند.

امیر سرتیپ حاتمی در این دیدار مبارزات ضد استعماری و ظلم‌ستیزی دو ملت را از جمله اشتراکات تاریخی و فرهنگی دو کشور خواند و بهره گیری از ظرفیت های فراوان در دو کشور برای توسعه همکاری ها در ابعاد مختلف از جمله ابعاد دفاعی امنیتی دوجانبه منطقه‌ای و بین‌المللی را ضروری و در راستای منافع دو کشور و منطقه ارزیابی نمود.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح چابهار را فرصتی برای دو کشور در راستای توسعه همکاری‌های منطقه‌ای دانست.

راجنات سینگ نیز در این دیدار با قدردانی از حضور هیات عالی رتبه دفاعی جمهوری اسلامی ایران در هند با اشاره به روابط تاریخی دو کشور بر حفظ و توسعه روابط رو به رشد دو کشور تاکید کرد که بخشی از آن مربوط به همکاری‌های دفاعی است.

در این دیدار دو طرف ضمن تاکید بر توسعه همکاری های دفاعی در خصوص ساز و کارهای آن نیز گفتگو کردند.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح عصر روز سه شنبه عازم هند شد و ضمن دیدار با مقامات دفاعی این کشور در مراسم افتتاحیه نمایشگاه هوانوردی و نمایش هوایی بنگلور شرکت و از آن بازدید کرد.

گفتنی است این سفر اولین سفر مستقل وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران به هند از ابتدای پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی تاکنون محسوب می شود.

پیش از این نیز وزیر دفاع هند در شهریور ماه سال جاری در سفر به تهران با همتای خود دیدار کرده بود.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

شعرخوانی یک مداح اهل بیت از وضعیت معیشتی مردم در حضور رهبر انقلاب/ ویدئو

پ فوریه 4 , 2021
یک مداح اهل بیت در حضور رهبر انقلاب از وضعیت معیشتی مردم گفت و اینچنین خطاب به مقام معظم رهبری خواند: در این تلاطم گرداب ها که سیل آساست، امید مردم این سرزمین فقط به شماست.badoorbin.comakhbarazad.comمنبع : خبرفوری

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000