روایتی از گریه شفیعی کدکنی بر مزار مادر/ به من بیاموز مادر تا من به تو بازگردم

601aa3fcb3276_601aa3fcb3278 محمدرفیع جلالی در روایتی از همراهی با محمدرضا شفیعی کدکنی از این‌که او به وضوح بر مزار مادر می‌گریَد، طوری که شانه‌هایش تکان می‌خورد، می‌گوید.

صفحه‌ای به نام محمدرضا شفیعی‌ کدکنی همزمان با روز مادر (پانزدهم بهمن‌ماه امسال) با انتشار عکس‌هایی از حضور این شاعر و استاد ادبیات بر مزار مادرش، روایتی را از این حضور آورده که چنین است:

"به من بیاموز مادر!

به من بیاموز

چگونه عطر، به گُلِ سُرخش بازمی‌گردد

تا من به تو بازگردم

مادر!

به من بیاموز

چگونه خاکستر، دوباره اخگر می‌شود

و رودخانه، سرچشمه

وآذرخش‌ها، ابر

و چگونه برگ‌های پاییز دوباره به شاخه‌ها

بازمی‌گردد

تا من به تو بازگردم

مادر!

[غادة السَّمّان، غمنامه‌ای برای یاسمن‌ها

ترجمه دکتر عبدالحسین فرزاد]

عکس اول: دیدیم استاد بعد زیارت حضرت رضا علیه‌السلام و دیدار از محل درس استادش ادیب نیشابوری در بستِ پایین‌خیابان، به گوشه‌ای در اطراف مشهدِ رضوی حرکت کردند. پشت سر ایشان حرکت کردیم. آن‌جا رسیدند و ایستادند. گویا این‌جا مزار مادر ایشان است. روزگاری سنگ‌های قبری داشته اما الان رویش، با سنگ‌های جدید فرش شده است.

عکس دوم: به وضوح بر مزار مادر می‌گریَد؛ طوری که شانه‌هایش تکان می‌خورد. بعد، عینک خود را برداشت و با دستمال پاک کرد و به راهش ادامه داد.

[روایتی بود از دکتر محمدرفیع جلالی، در سفر و هم‌صحبتی با استاد محمدرضا شفیعی کدکنی به خراسان، تیرماه ۱۳۹۸. برای شما نوشتیم]"

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

ارزش سهام عدالت، امروز ۱۵ بهمن ۹۹

چ فوریه 3 , 2021
امروز (۱۵ بهمن ماه ۹۹) ارزش سبد دارندگان سهام عدالت ۴۹۰ هزار تومانی به ۸ میلیون و پانصد هزار تومان رسید. پس از پایان معاملات امروز بازار بورس ایران (۱۵ بهمن ماه ۹۹)، ارزش هر برگه سهام عدالت ۴۹۰ هزارتومانی دارندگان این سهام به ۸ میلیون و پانصد و بیست […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000