بدهی خارجی ایران چقدر است؟ 

601a70f6b957d_601a70f6b9581 میزان بدهی‌های خارجی ایران در پایان آذرماه سال ۹۹ به ۹ میلیارد و ۳۴۸ میلیون دلار رسید که نسبت به پایان سال ۹۸ معادل ۳.۵ درصد افزایش داشته است.

براساس آخرین آمار بانک مرکزی میزان بدهی خارجی ایران در پایان آذر ۹۹ براساس سررسید اولیه بدهی‌ها ۹ میلیارد و ۳۴۸ میلیون دلار است که ۷ میلیارد و ۳۶۴ میلیون دلار آن بدهی‌های میان‌مدت و بلندمدت و یک میلیارد و ۹۸۴ میلیون دلار از این میزان بدهی‌های کوتاه مدت است.

این تعهدات بالفعل ایران بر مبنای یورو نیز رقمی بالغ بر ۷ میلیارد و ۶۲۲ میلیون یورو محاسبه شده که ۶ میلیارد و ۴ میلیون یورو از این میزان حجم بدهی‌های میان‌مدت و بلندمدت و یک میلیارد و ۶۱۸ میلیون یورو حجم بدهی‌های کوتاه‌مدت است.

حجم بدهی‌های خارجی ایران در پایان اسفندماه سال ۹۸ معادل ۹ میلیارد و ۳۱ میلیون دلار بوده است که این آمار حکایت از افزایش حجم بدهی‌های خارجی ایران در ۹ ماهه ابتدایی سال ۹۹ دارد.

بر این اساس نسبت بدهی‌های خارجی ایران به تولید ناخالص داخلی حدود ۳.۵ درصد است که رقم پایینی به شمار می‌رود. مقایسه شاخص نسبت بدهی خارجی ایران به تولید ناخالص داخلی با سایر کشورها نشان می‌دهد که ایران در زمره کشورهایی است که کمترین میزان بدهی خارجی را در جهان دارد.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

تازه‌ترین خبر از وضعیت بهاءالدین خرمشاهی در بیمارستان

چ فوریه 3 , 2021
صفحه اینستاگرام بهاءالدین خرمشاهی از بهبودی حال این ادیب برجسته ایرانی خبر داد که از دو روز پیش به دلیل ابتلا به کرونا در بیمارستان آتیه تهران بستری شده است. این ‌مترجم، فرهنگ نویس، نویسنده و ادیب برجسته ایرانی از دو روز پیش به دلیل ابتلا به کرونا در بیمارستان […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000