اتحادیه عرب: افتتاح سفارت کوزوو در قدس اشغالی نقض قانون بین‌المللی است

سیاسی/ بین الملل 6019513000de4_6019513000de9 دبیرکل اتحادیه عرب اقدام کوزوو در به رسمیت شناختن قدس اشغالی به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را بشدت محکوم کرد.

یک منبع مسئول در دبیرخانه اتحادیه عرب به نقل از «احمد ابوالغیط» دبیرکل این اتحادیه اقدام کوزوو مبنی بر به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و تصمیم این کشور برای افتتاح سفارت در قدس را محکوم کرد.

وی تأکید کرد که تصمیم کوزوو برای افتتاح سفارت در قدس اشغالی نقض قانون بین‌المللی می‌باشد چرا که قدس یک شهر اشغالی است و انتقال سفارتخانه‌ها به این شهر ممنوع است.

طبق گزارش وبگاه «الیوم السابع»، این منبع مسئول در دبیرخانه اتحادیه عرب تصریح کرد که تصمیم کوزوو نقض اجماع بین‌المللی مبنی بر ممنوعیت افتتاح سفارت در قدس اشغالی است و تاکنون نیز تنها دو کشور(آمریکا و گواتمالا) این قانون را نقض کرده‌اند.

او افزود که قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل در این خصوص صریح و روشن است از جمله قطعنامه ۴۷۸ مربوط به سال ۱۹۸۰ که الحاق قدس شرقی به اسرائیل را محکوم و افتتاح دفاتر دیپلماتیک در این شهر را ممنوع کرده است.

وی تأکید کرد که افتتاح سفارتخانه‌ها در قدس اشغالی هرگز وضعیت آن را تغییر نمی‌دهد و سرنوشت قدس بایستی از طریق مذاکره تعیین شود.

رسانه‌های صهیونیستی روز دوشنبه (دیروز) از برگزاری مراسم برقراری روابط دیپلماتیک رژیم صهیونیستی با کوزوو خبر دادند.

در این مراسم مجازی «گابی اشکنازی» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی و «ملیزا استوبلا» وزیر خارجه کوزوو حضور داشتند و اعلامیه برقراری روابط دیپلماتیک دوجانبه را امضا کردند. اشکنازی در این مراسم گفت که تقاضای کوزوو در افتتاح سفارخانه در قدس اشغالی را پذیرفته است. کوزوو با این اقدام قدس اشغالی را به عنوان پایتخت رژیم اسرائیل به رسمیت شناخت.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

بارش باران و برف و وزش باد شدید

س فوریه 2 , 2021
سازمان هواشناسی نسبت به بارش برف یا باران و به شکل محلی وزش باد شدید موقت هشدار داد و نسبت به پرهیز از سفرهای غیرضروری و احتیاط در صعود به ارتفاعات توصیه کرد. سازمان هواشناسی با صدور هشدار زردرنگ آورده است: بارش برف یا باران و به شکل محلی وزش […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000