واکنش به شورش کنگره، پیام قدرتمندی به دیگر کشورها می‌فرستد

سیاسی/ بین الملل 6018dc0249106_6018dc0249109 وزیر امور خارجه آمریکا در مصاحبه جدیدی گفت که واکنش دولت واشنگتن به حمله مرگبار شش ژانویه به کنگره "یک پیام قدرتمند" به دیگر کشورها ارسال می‌کند.

آنتونی بلینکندر مصاحبه با ان‌بی‌سی نیوز در این رابطه صحبت کرد که چگونه شورش کنگره به جایگاه این کشور در عرصه بین‌المللی اثر گذاشت. خبرنگار ان‌بی‌سی نیوز به این نکته اشاره داشت که دشمنان آمریکا در حال استفاده از این حادثه به عنوان ابزار تبلیغاتی علیه آمریکا هستند.

بلینکن گفت: حمله به دموکراسی خودمان در شش ژانویه، برای خودمان چالشی به مراتب بزرگتر به همراه دارد که بتوانیم پرچم دموکراسی و آزادی و حقوق بشر را به دست بگیریم. زمانی که ما به چالش کشیده می‌شویم، خصوصا زمانی که ما خودمان را به چالش می‌کشیم، ما این کار را در روز روشن و با شفافیت کامل انجام می‌دهیم.

وزیر خارجه آمریکا همچنین با این استدلال که مدیریت هرج و مرج به شکلی علنی می‌تواند به نفع آمریکا باشد، گفت: این یک پیام قدرتمند به کشورهایی ارسال می‌کند که تلاش می‌کنند همه چیز را نادیده گرفته و انکار کنند.

در این مصاحبه، او درباره سرکوب اعتراضات ضد دولتی روسیه در حمایت از الکسی ناوالنی، رهبر اپوزیسیون روسیه هم صحبت کرد. بیش از ۵۰۰۰ روس حین تظاهرات با درخواست آزادی ناوالنی روز یکشنبه بازداشت شدند.

خبرنگار ان‌بی‌سی نیوز اشاره کرد که روسیه کشور آمریکا را عامل این اعتراضات معرفی کرده است. بلینکن پاسخ داد: دولت روسیه مرتکب اشتباه بزرگی می‌شود اگر فکر می‌کند ما پشت این ماجرا هستیم. اینطور نیست، درباره خودشان است. این درباره دولت روسیه است، درباره نارضایتی مردم روسیه از فساد و خودکامگی.

بلینکن در پاسخ به اینکه آیا دولت بایدن تحریم‌هایی را علیه حامیان ولادیمیر پوتین بابت اقداماتشان علیه ناوالنی در نظر دارد، گفت: ما در حال بررسی یک سری از اقدامات علیه روسیه هستیم که بسیار بسیار پریشان‌کننده است.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

الناز شاکردوست، بهرام رادان و هوتن شکیبا در ابلق/ اولین تیزر منتشر شد

س فوریه 2 , 2021
تیزر فیلم‌ سینمایی «ابلق» به کارگردانی نرگس آبیار در دومین روز از جشنواره‌ فیلم فجر رونمایی شد. تیزر فیلم‌ سینمایی "ابلق" به کارگردانی نرگس آبیار و تهیه کنندگی محمدحسین قاسمی در دومین روز از سی و نهمین جشنواره‌ فیلم فجر رونمایی شد. ساخت تیزر برعهده‌ حمید نجفی‌راد بوده است. "ابلق" […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000