دستاوردهای انتقال خون در دوران کرونا/اهمیت پلاسمادرمانی

دستاوردهای انتقال خون در دوران کرونا/اهمیت پلاسمادرمانی

مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران، بر تشریح دستاوردهای انتقال خون در دوران بیماری کووید ۱۹ پرداخت.

پیمان عشقی، در گفتگو با خبرنگار مهر، از اینکه سازمان انتقال خون مظلوم ترین نهاد در نظام سلامت است، گلایه کرد و گفت: متأسفانه خلاء واحد درسی طب انتقال خون در دانشگاه‌ها همچنان مشهود است.

وی با گلایه از کمبود بودجه پژوهشی طب انتقال خون، افزود: در حالی فقط ۴۰۰ میلیون تومان به امر پژوهش در طب انتقال خون اختصاص یافته که همین بودجه نیز هنوز به طور کامل تخصیص نیافته است.

عشقی با اشاره به تبعات و آثار بیماری کووید ۱۹ بر فعالیت‌های سازمان انتقال خون، ادامه داد: در چنین شرایطی هم ما توانسته ایم در حوزه انتقال خون، موفقیت‌هایی کسب کنیم که برنامه پلاسما درمانی از جمله مهم‌ترین برنامه‌های سازمان انتقال خون در مقابله با کرونا بوده است.

مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران، به تأمین پلاسما از بهبود یافتگان کووید ۱۹ اشاره کرد و گفت: یکی از مشکلات و چالش‌های پلاسما درمانی، موضوع پوشش بیمه‌ای بود که این مشکل هم با حمایت وزیر بهداشت حل شد.

وی به دستاوردهای سازمان انتقال خون در عرصه بین المللی اشاره کرد و افزود: متأسفانه صدای انتقال خون کمتر شنیده می‌شود، در حالی که حیاتی ترین خدمات را به مردم ارائه می‌دهیم.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : مهر

پست بعدی

شعله‌های کرونا در سکانس زمستانی/ از فیلم فجر تا گوتنبرگ سوئد

س فوریه 2 , 2021
جشنواره فیلم فجر با تمام تدابیری که برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی در حین برگزاری اندیشیده شده است، اما می‌تواند آتش کرونا را بار دیگر شعله‌ور سازد. به گزارش خبرنگار مهر، جشنواره فیلم فجر در روزهای کرونایی بر پا شد تا شاید احساس افسردگی از چهره شهرهای میزبان فیلم‌ها رخت بر […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000