ترامپ وکلای جدیدش را برای دادگاه استیضاح معرفی کرد

سیاسی/ بین الملل 6017ef7f048cc_2021-02-01_15-39 یک روز پس از اینکه وکلای ترامپ تیم دفاعی را ترک کردند، او دو وکیل جدید را برای دادگاه استیضاح خود معرفی کرد.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور پیشین آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد: «دیوید شوئن و بروس کاستور» وکلای مدافع جدیدش در دادگاه استیضاح 9 فوریه خواهند بود.

ترامپ گفت هر دوی این وکلا معتقدند استیضاح از لحاظ قانونی مشکل دارد زیرا من دیگر رئیس جمهور نیستم.

شوئن یک وکیل دادگستری است که قبلا وکیل «راجر استون» مشاور دیرینه ترامپ بوده است.

کاستور هم یک وکیل دادگستری سابق در شهر «مونتگومری» پنسیلوانیا است. برادرش، استیو، در اولین استیضاح ترامپ به عنوان مشاور اقلیت خدمت کرد.

روز گذشته سی‌ ان ‌ان گزارش داد پنج وکیل ترامپ به همکاری با او خاتمه دادند. بنابر این گزارش«بوچ بوورز و دبورا باربری» دو وکیلی که قرار بود تیم مدافعان ترامپ را رهبری کنند از جمله این افراد بودند.

دونالد ترامپ از وکلایش خواسته بود دفاعیات خود را بر اساس ادعاهای او در مورد «تقلب و دستکاری در آرای انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر» تنظیم و متمرکز کنند.

رئیس جمهور پیشین از زمان اعلام نتایج انتخابات سوم نوامبر بارها بدون ارائه هیچ سند و مدرکی ادعای «تقلب در انتخابات» را تکرار کرده و شکست خود در برابر جو بایدن را نپذیرفته است.

ظاهرا تیم مدافعان ترامپ قصد داشته دفاعیات خود را حول این پرسش متمرکز کند که آیا اصولا استیضاح رئیس جمهور پس از خاتمه دوره کار او امکان ‌پذیر و قانونی است یا خیر.

این پرسشی است که هفته گذشته در مجلس سنا هم مطرح شد و 55 سناتور استیضاح رئیس جمهور پس از پایان دوران کار او را قانونی دانستند.

مجلس سنای آمریکا 100 کرسی دارد که به طور مساوی در اختیار جمهوری‌ خواهان و دموکرات‌ ها قرار دارد. بر این اساس پنج سناتور جمهوری‌ خواه در کنار دموکرات‌ ها قرار گرفتند.

برای محکومیت دونالد ترامپ در پرونده استیضاح باید دو سوم اعضای مجلس سنا علیه او رای دهند که ناظران آن را بسیار بعید ارزیابی می ‌کنند.

اکثریت دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا حدود یک سال قبل هم طرح استیضاح ترامپ را به جریان انداخت که در مجلس سنا ناکام ماند.

دومین پرونده استیضاح دونالد ترامپ به اتهام «تحریک به شورش» کلید خورد و واکنشی به حمله حامیان خشونت ‌طلب او به ساختمان کاخ کنگره در 6 ژانویه (17 دی ماه) است.

در جریان این حمله پنج ‌نفر، از جمله یک مامور پلیس کشته شدند. در تاریخ آمریکا استیضاح رئیس جمهوری که دوران کارش به پایان رسیده تاکنون سابقه نداشته است. از آن گذشته ترامپ نخستین رئیس جمهور آمریکا است که دو بار مورد استیضاح قرار می ‌گیرد.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

مهاجرت سرمایه گذاری و خرید ملک در قبرس شمالی

د فوریه 1 , 2021
آیا درباره میزان مبلغ سرمایه گذاری در قبرس شمالی می‌دانید؟ مهم‌ترین شرایط مهاجرت سرمایه گذاری به قبرس شمالی چیست؟ چگونه می‌توانیم اقامت در قبرس شمالی را اخذ کنیم؟ قبرس شمالی یکی از مناسب‌ترین سرزمین‌ها برای مهاجرت و زندگی است. یکی از بهترین روش‌های مهاجرت به قبرس شمالی و اخذ اقامت […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000