صدای آواز مقامی تایباد خاموش شد

6017f77d97615_6017f77d97617 رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تایباد گفت: استاد براتعلی ابراهیمی صاحب سبک "نوای سرحدی فریادی" و از مفاخر موسیقی مقامی شهرستان تایباد روز گذشته در سن ۸۸ سالگی درگذشت.

جابر آفریدون عنوان کرد: استاد براتعلی ابراهیمی هم در منقبت‌خوانی و هم در رشته آواز موسیقی مقامی استان خراسان رضوی از چهره‌های شاخص و مفاخر استان خراسان رضوی بوده و صاحب سبک نوای سرحدی فریادی بود که جزء سبک های خاص در موسیقی است.

آفریدون با اشاره به علت درگذشت این استاد موسیقی مقامی اظهار کرد: مرحوم ابراهیمی بیماری خاصی نداشت و روز گذشته، ۱۲ بهمن ماه، به دلیل کهولت سن دار فانی را وداع گفت.

وی در رابطه با بیوگرافی این پیشکسوت موسیقی مقامی گفت: مرحوم براتعلی ابراهیمی ساکن روستای جوزقان تایباد بود که به شغل کشاورزی و دامداری مشغول بوده و به عنوان یک چهره اخلاق‌مدار و هنری در منطقه شناخته می‌شد و در جشنواره‌های موسیقی زیادی شرکت کرده، مقام‌های زیادی هم کسب کرد.

آفریدون اظهار کرد: مرحوم ابراهیمی در حوزه نشر و گسترش آواز بومی، محلی و مقامی شهرستان خیلی تآثیرگذار بود و ایشان هم به لحاظ نوع آواز و هم اخلاق، در ماندگاری این هنر اصیل که آواز سرحدی و آواز مقامی خراسان بود، نقش به‌سزایی داشت.

آفریدون یادآور شد: به پاس تجلیل از مقام مرحوم ابراهیمی در دی ماه سال ۱۳۹۶ مراسم نکوداشت این استاد موسیقی مقامی در زادگاهش روستای تاریخی جوزقان تایباد برگزار شد.

وی ادامه داد: در این مراسم که دکتر کیوان پهلوان، پژوهشگر موسیقی مقامی کشور و مسئولین استانی و شهرستانی حضور داشتند،، از ۶۰ سال حضور فعال این استاد در عرصه موسیقی مقامی تجلیل شد همچنین به ابتکار و همت انجمن مفاخر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تایباد، پلاک افتخار چهره فرهنگ و هنر در سر درب منزل ایشان نصب شد.

وی افزود: خوانندگان زیادی در شهرهای مختلف داریم اما سبک آواز ایشان که سبک سرحدی بود سبک بسیار خاصی بود به همین دلیل مرحوم ابراهیمی جزء نوابغ و استعدادهای خاص موسیقی محلی بود و به عنوان یک پیشکسوت، مخصوصا در جامعه امروزی که سبکهای موسیقی بدون ریشه و اصالت در جامعه نفوذ کرده است، ایشان الگویی برای جامعه موسیقی بودند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تایباد گفت: یکی از مهمترین رویکردها و سیاست های ما تقدیر و تجلیل از جایگاه مفاخر شهرستان است به خصوص پیشکسوتانی همچون مرحوم ابراهیمی که امیدواریم بتوانیم تا زمانی که این مفاخر و چهره‌های ماندگار در بین ما هستند قدرشان را بدانیم.

گفتنی است روستای جوزقان از روستاهای تاریخی شهرستان تایباد است که در ۳۵ کیلومتری شهرستان تایباد واقع شده است و علاوه بر مرحوم براتعلی ابراهیمی، استاد نظرمحمد سلیمانی و استاد آگاه از دیگر مفاخر این روستای تاریخی هستند.

این پیشکسوت موسیقی نواحی ایران و تایباد روز گذشته به علت کهولت سن درگذشت.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

ارزش سهام عدالت کاهش یافت

د فوریه 1 , 2021
ارزش سهام عدالت در مقایسه با روز گذشته، ۲.۲ درصد (۲۵۶هزار تومان) کاهش یافت. ارزش سبد ۵۳۲ هزار تومانی و یک میلیون تومانی سهام عدالت به ترتیب به ۱۱ میلیون و ۲۷۰هزار تومان و ۲۱ میلیون و ۲۲۸هزار تومان رسیده است. ارزش ۶۰ درصد قابل فروش سبد ۵۳۲ هزار تومانی […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000