تمام آنچه ملکه الیزابت دارد و شما ندارید

طنز‌و‌سرگرمی/ گوناگون 601787ed00d49_2021-02-01_08-17 بسیاری از ما عنوان ملکه و خانواده سلطنتی در بریتانیا را فقط لقبی نمادین می‌دانیم و قدرت سیاسی را تماماً در اختیار پارلمان و نخست وزیر فرض می‌کنیم، اما ملکه و خاندانش صاحب قدرت، ثروت و متعلقاتی بی‌شمار هستند.

بسیاری از ما عنوان ملکه و خانواده سلطنتی در بریتانیا را فقط لقبی نمادین می‌دانیم و قدرت سیاسی را تماما در اختیار پارلمان و نخست وزیر فرض می‌کنیم. هرچند که این گفته درباره قدرت سیاسی کم و بیش درست است، اما ملکه و خاندانش صاحب قدرت، ثروت و متعلقاتی بی‌شمار و البته عجیبی هستند که طی سالیان دراز روی هم انباشته شده‌اند.

تمام آنچه ملکه الیزابت دارد و شما ندارید

حتماً دارید به تاج‌هایی با جواهرات نایاب و کیف‌هایی از برند‌های لوکس فکر می‌کنید. اگر این‌طور است بعد از خواندن این مقاله حتما نظرتان راجع به ملکه و تمام آن‌چه صاحبش است تغییری اساسی خواهد کرد. چرا که به‌زودی متوجه خواهید شد تمام دلفین‌های موجود در آب‌های بریتانیا و یا قو‌هایی که روی رودخانه تایمز شناور هستند، جزء اموال چه کسی به حساب می‌آید. تعدادی از باارزش‌ترین و عجیب‌ترینِ این دارایی‌ها را باهم مرور می‌کنیم.

بستر تمام آب‌های بریتانیا

تمام آنچه ملکه الیزابت دارد و شما ندارید

درست همان‌طور که ملکه الیزابت دوم صاحب تمام سواحل بریتانیا به‌حساب می‌آید، بستر تمام دریا‌ها و اقیانوس‌های بریتانیا هم بخشی از متعلقات اوست. این امتیاز در سال ۱۰۶۶ میلادی در اختیار او قرار گرفت و جالب است بدانید طبق قانون، آب این دریا‌ها و تمام منابعی که در بستر این آب‌ها جای دارد از آنِ اوست. برای این بخش از دارایی‌های ملکه الیزابت دوم، ارزش تقریبی بیش از ۱۰۰ میلیارد دلاری در نظر گرفته می‌شود.

۱۵۰ هزار اثر هنری

تمام آنچه ملکه الیزابت دارد و شما ندارید

درحقیقت جمع‌آوری آثار هنری در پادشاهی بریتانیا را شاه چارلز اول در قرن ۱۷ میلادی آغاز کرد و از آن زمان تا به امروز بیش از ۱۵۰ هزار اثر هنریِ برجسته، جزئی از اموال ملکه الیزابت به حساب می‌آید. ارزش این کلکسیون هنری بیش از ۱۰ میلیارد دلار برآورد می‌شود و آثاری ارزشمند از رافائل، لئوناردو داوینچی، پیتر پائول روبنس و رامبرانت را در خود جای داده است.

۶ اقامتگاه سلطنتی

تمام آنچه ملکه الیزابت دارد و شما ندارید

هرچند که به دلیل ارزش تاریخی، ارزش‌گذاری این قصر‌ها غیر ممکن است، اما برای این ۶ اقامتگاه ملکه ارزشی معادل ۱۸ میلیارد دلار در نظر گرفته می‌شود. در بین این ۶ اقامتگاه نام قصر باکینگهام (مرکز فرماندهی خانواده سلطنتی) و قلعه بالمورال (محبوب‌ترین اقامتگاه ملکه) به چشم می‌خورد. این قصر‌ها و قلعه‌ها از قرن ۱۷ میلادی در تملک نفر اول خاندان سلطنتی قرار دارد.

۳ مرکز خرید

تمام آنچه ملکه الیزابت دارد و شما ندارید

بله درست خواندید. ۳ مرکز خرید با مجموع مساحتی بیش از ۶۵۰ هزار متر مربع و ارزشی برابر ۲ میلیارد دلار در تملک ملکه الیزابت دوم قرار دارد. بر اساس گزارش‌های مشاوران اقتصادی خانواده سلطنتی، تنها در سال گذشته بیش از ۱۰۰ میلیون مشتری از این مراکز خرید، دیدن کرده‌اند.

تمام قو‌های رودخانه تایمز

تمام آنچه ملکه الیزابت دارد و شما ندارید

حق مالکیت تمام قو‌های رودخانه تایمز به قرن ۱۵ میلادی بازمی‌گردد. در قرن‌های گذشته و در اوج قدرت این پادشاهی در دنیا، این پرنده نمادی از شکوه و رونق بریتانیا بود. جالب است بدانید تعداد این قو‌ها هر سال از طرف مشاوران ملکه شمارش می‌شود و امروزه احتمالا چیزی در حدود ۴۴۰ قو روی این رودخانه زندگی می‌کنند. ارزش این دارایی عجیب ملکه، حدود ۱۳۰ هزار دلار تخمین زده می‌شود.

تاجی با ۱۳۳۳ الماس

تمام آنچه ملکه الیزابت دارد و شما ندارید

این تاج در سال ۱۸۲۰ توسط رودنل و بریج برای جرج چهارم ساخته شد و از زمان ملکه ویکتوریا به جمع جواهرات محبوب سلطنتی وارد شد. این تاج که در ابتدا با قیمت ۸۲۰۰ دلار ساخته شد امروز در حدود ۷۰۰ هزار دلار می‌ارزد و از گران‌ترین جواهرات ملکه محسوب می‌شود. زمانی که ملکه الیزابت این تاج الماس را استفاده نمی‌کند، در کاخ باکینگهام جلوی دید بازدیدکنندگان قرار می‌گیرد.

یک تیم از اسب‌های مسابقه

تمام آنچه ملکه الیزابت دارد و شما ندارید

نباید تصور کنید این باشگاه یکی از دارایی‌های بیشمار ملکه است که او حتی از وجود آن خبر ندارد. الیزابت علاقه زیادی به مسابقات اسبدوانی دارد و بر اساس آمار او توانسته ۴۵۱ پیروزی در این مسابقات کسب کند. این تیم اسبدوانی در حال حاضر شامل ۳۰ اسب می‌باشد و ارزش آن حدود ۹ میلیون دلار تخمین زده می‌شود.

برج لندن

تمام آنچه ملکه الیزابت دارد و شما ندارید

برج لندن، یکی از معروف‌ترین نماد‌های این شهر در دنیا، در تملک آن کسی است که تاج را بر سر دارد. این برج در سال ۱۰۷۸ ساخته شد، اما در قرن‌های ۱۷ و ۱۸ و در زمانی که زندان به حساب می‌آمد، به نماد لندن تبدیل شد. این برج که زمانی زندان ملکه الیزابت اول پیش از تاجگذاری به حساب می‌آمد امروزه از محبوب‌ترین مقاصد جهانگردان در شهر لندن شناخته می‌شود. ارزش این دارایی ملکه الیزابت دوم، ۵۶ میلیارد دلار برآورد می‌شود.

خیابان ریجنت در لندن

تمام آنچه ملکه الیزابت دارد و شما ندارید

خیابان ریجنت باتوجه به بنا‌های تاریخی و مراکز خریدش از خیابان‌های گران لندن به حساب می‌آید، اما ملکه هیچ نگرانی راجع به این موضوع ندارد. تمام خیابان ریجنت مدت‌ها است که جزئی از دارایی ملکه الیزلبت دوم محسوب می‌شود. ارزش تخمینی این خیابان، در حدود ۲ میلیارد دلار است.

۵۰ هزار هکتار در شمال شرق اسکاتلند و ۲۰ هزار هکتار در نورفالک

تمام آنچه ملکه الیزابت دارد و شما ندارید

اقامتگاه محبوب ملکه، قصر بالمورال در میان ۵۰ هزار هکتار از زمین‌های ملکه واقع شده است. این ایالت وسیع در ابردین‌شایر اسکاتلند واقع است و ۱۴۰ میلیون دلار قیمت‌گذاری می‌شود.

تمام آنچه ملکه الیزابت دارد و شما ندارید

ایالت سندریگهام با وسعت ۲۰ هزار هکتار و ارزش تقریبی ۶۵ میلیون دلاری واقع در نورفالک از سال ۱۸۶۲ بخشی از متعلقات شخص اول خاندان سلطنتی بریتانیا به حساب می‌آید.

یک کلونی خفاش

تمام آنچه ملکه الیزابت دارد و شما ندارید

از بین تمام چیز‌هایی که در تملک ملکه الیزابت قرار دارد، یکی از محبوب‌ترین‌ها از نظر خودش این کلونی خفاش است. این خفاش‌ها چندین سال پیش وارد یکی از سالن‌های اصلی امارت بالمورال شدند و به خاطر علاقه ملکه به آن‌ها حالا آن سالن، خانه محبوب این خفاش‌ها شده است. ارزش مادی این دارایی مشخص نیست، اما به نظر می‌رسد از ارزشی معنوی و احساسی نزد ملکه برخوردار است.

۶.۶ میلیارد هکتار زمین در سراسر کره زمین

تمام آنچه ملکه الیزابت دارد و شما ندارید

اگر هیچ‌وقت از خودتان پرسیده‌اید بیشترین سهم از کره زمین در اختیار کدام انسان است پاسخ ملکه بریتانیا می‌باشد. برای تصور راحت‌تر بزرگی این عدد توجه داشته باشید نفر دوم پادشاه عربستان سعودی با تنها ۰.۶ میلیارد هکتار زمین است. اگر هنوز تعجب نکرده‌اید باید عرض کنم این مساحت برابر با یک ششم کره زمین است و ارزشی در حدود ۸۸ میلیارد دلار دارد.

کلکسیون تخم‌های جواهرکاری شده

تمام آنچه ملکه الیزابت دارد و شما ندارید

میل به جمع‌آوری اشیای مختلف در بسیاری از ما وجود دارد هرچند تنها تعداد کمی از ما توانایی مالی داشتن کلکسیونی این‌چنینی را داریم. جالب است بدانید بعضی از این تخم‌های فابرژی در حراجی‌ها تا ۳۳ میلیون دلار فروخته شده‌اند هرچند که ملکه انگلیس احتیاجی به فروش آن‌ها ندارد. این کلکسیون سلطنتی شامل ۶۰۰ قطعه تخم جواهرکاری شده است و ارزشی در حدود ۲۰۰ میلیون دلار دارد.

تمامی معادن طلای اسکاتلند

تمام آنچه ملکه الیزابت دارد و شما ندارید

حتما تا اینجا پذیرفته‌اید که بعضی از متملکات ملکه به‌قدری عجیب است که گویی از درون یک داستان تخیلی بیرون آمده است. درست مشخص نیست از چه زمانی این قرارداد نوشته شده است، اما بد نیست بدانید که ملکه امتیاز انحصاری فروش ماهی سالمون در اسکاتلند را هم در دست دارد. هرچند بسیاری از این معادن طلا کشف نشده‌اند، اما برای این دارایی ملکه ارزشی ۳۰۰ میلیون دلاری در نظر گرفته می‌شود.

الماس ستاره بزرگ آفریقا

تمام آنچه ملکه الیزابت دارد و شما ندارید

این الماس تراش‌نخورده ۵۳۰ قیراطی در حدود ۵۱ میلیون دلار می‌ارزد. این سنگ گرانبها در سال ۱۹۱۰ بخشی از عصای پادشاه به حساب می‌آمد. امروز، اما این الماس شفاف و بی‌نقص روی تاج ملکه خودنمایی می‌کند.

یک جفت سگ از نژاد دورگیز

تمام آنچه ملکه الیزابت دارد و شما ندارید

در سال ۲۰۱۲ پس از از دست دادن کورگی‌های خالص و معروفش، ملکه صاحب یک جفت سگ از نژاد دورگیز شد. این دو سگ با نام‌های ولکان و ویلوو هرچند که تنها ۸۰۰ دلار قیمت‌گذاری می‌شوند، اما حتما ارزشی بسیار بالاتر برای ملکه دارند.

تمام دلفین‌های بریتانیا

تمام آنچه ملکه الیزابت دارد و شما ندارید

در گذشته در بسیاری از قلمرو‌های پادشاه‌های مختلف، قوانینی عجیب و خنده دار به نفع پادشاه و خانواده‌اش برقرار بود که بیشتر آن‌ها امروز دیگر ارزش قانونی ندارند. در بریتانیا از سال ۱۳۲۴ میلادی و زمان سلطنت شاه ادوارد دوم قراردادی مبنی بر مالکیت پادشاه بر تمام دلفین‌های موجود در آب‌های بریتانیا نوشته شد و شگفت اینکه این قرارداد هنوز برقرار است. از آنجایی که تعداد این دلفین‌ها مشخص نیست، روی این دارایی ملکه نمی‌توان قیمت گذاشت.

هایدپارک در لندن

تمام آنچه ملکه الیزابت دارد و شما ندارید

این پارک بین اهالی لندن و جهانگرد‌ها محبوبیت زیادی دارد و این محبوبیت باعث ساخت فیلم‌های زیادی در این پارک شده است. در گذشته فیلم "دور دنیا در ۸۰ روز" و از تولیدات سینمایی جدیدتر "جانی اینگلیش" در این ملک ملکه فیلم‌برداری شده است. با توجه به قیمت زمین حوالی این پارک و وسعت آن، ارزشی برابر با ۱۹ میلیارد دلار برای این دارایی ملکه در نظر گرفته می‌شود.

کلکسیونی از اتومبیل‌ها

تمام آنچه ملکه الیزابت دارد و شما ندارید

پیش از به سلطنت رسیدن ملکه الیزابت در دهه ۵۰ میلادی، او سرگرم تعمیر ماشین و رانندگی کامیون برای کمک به ارتش کشورش در جنگ جهانی دوم بود. برخی دلیل علاقه ملکه الیزابت به جمع‌آوری اتومبیل را همین دوره از زندگیش می‌دانند. این کلکسیون بیشتر از ۱۰ میلیون دلار می‌ارزد و اتومبیل‌هایی از برند‌های رولزرویس، بنتلی، رنج روور و اِل‌دابلیو‌بی داندالت در آن به چشم می‌خورد.

دو جگوار سیاه

تمام آنچه ملکه الیزابت دارد و شما ندارید

این دو جگوار نادر در سال ۱۹۶۸ از طرف کشور برزیل به ملکه هدیه شدند و در باغ‌وحش لندن نگهداری می‌شدند. جگوار سیاه از نادرترین گربه‌سانان دنیا به حساب می‌آید و تنها ۶۰۰ قلاده از این گربه‌سان در سراسر دنیا وجود دارد. ملکه این دو جگوار را آیزیتا و مارکز نام‌گذاری کرد. جالب است بدانید کشور برزیل در آن سال یک تنبل هم به ملکه هدیه کرد که ملکه نام خودش را روی آن گذاشت.

مزارع توربین‌های بادی

تمام آنچه ملکه الیزابت دارد و شما ندارید

در سال‌های اخیر بریتانیا هم مانند دیگر کشور‌ها به فکر سرمایه‌گذاری روی انرژی‌های تجدیدپذیر افتاد. یکی از جنبه‌های این سرمایه‌گذاری، احداث مزارع توربین‌های بادی بود. یکی از مکان‌های مناسب برای این مزارع، روی پهنه‌های وسیع آبی است و بنابر امتیاز ملکه، هرچه در این آب‌ها قرار دارد از آن او است. ارزش این مزارع انرژی ۹۰۰ میلیون دلار برآورد می‌شود و به گفته کارشناسان اقتصادی، این دارایی ملکه برای او هر سال میلیون‌ها دلار درآمد دارد.

۲۰۰ کیف دستی از برند لانر

تمام آنچه ملکه الیزابت دارد و شما ندارید

هرچند که ملکه بریتانیا می‌تواند هر کیفی در دنیا از برندهایی، چون شنل یا رالف رولن را داشته باشد، اما به نظر می‌رسد سلیقه او چیز دیگری است. از زمانی که در دهه پنجاه میلادی، الیزابت یک کیف دستی از برند لانر از مادرش کادو گرفت، علاقه ملکه به این برند آغاز شد. از آن زمان تا کنون ملکه الیزابت بیش از ۲۰۰ کیف دستی از این برند جمع‌آوری کرده است و در دیدار‌هایی تاریخی مانند دیدار با کلینتون و نیکسون، این کیف‌های دستی، بخشی همیشگی از استایل ملکه به حساب می‌آید. ارزش این کلکسیون از کیف‌های دستی در حدود ۵۰۰ هزار دلار تخمین زده می‌شود.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

تصاویر صفحه نخست روزنامه‌های امروز دوشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۹

د فوریه 1 , 2021
حضور رهبر معظم انقلاب در مرقد امام و مزار شهدا، اظهارات رئیس‌جمهور درباره مجانی شدن آب و برق برای بخشی از شهروندان، حرف و حدیث بر سر واکسن وارداتی، دفاع چند نماینده از نماینده سیلی‌زن و… از تیترهای مطبوعات امروز است. badoorbin.comakhbarazad.comمنبع : خبرفوری

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000