شرط انتخاب واکسن خارجی میزان وسیع استفاده آن در کشور مبدا است

شرط انتخاب واکسن خارجی میزان وسیع استفاده آن در کشور مبدا است

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: با وسواس فراوان درحال پیگیری و بررسی واکسن‌های تولید خارجی هستیم در این باره یکی از شروط ما اینست که واکسن مربوط در کشور مبدأ به میزان وسیع استفاده شده باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صداوسیما، رئیسی در ارتباط زنده تصویری با استودیو پخش خبر ۲۱ شبکه اول سیما درخصوص واکسن کرونا که توسط ستاد اجرای فرمان امام (ره) درحال ساخت است گفت: تا ۱۰ روز آینده مرحله اول انسانی این واکسن به پایان می‌رسد اگر سازمان غذا و دارو نتایج آزمایش‌های این واکسن را تأیید کند اوایل اسفند ماه، مرحله دوم آزمایش روی این واکسن آغاز خواهد شد.

او ادامه داد: با توجه به وضع اضطراری موجود در دنیا، مراحل ۲ و ۳ این بررسی‌ها امکان ادغام دارند، پس از ۴۵ روز ادغام و آغاز مرحله دوم و سوم آزمایش‌ها به اتمام خواهد رسید ودر صورت صدور تائیدیه سازمان غذا و دارو، در اواسط اردیبهشت مرحله تولید انبوه این واکسن آغاز خواهد شد.

رئیسی مؤثر واقع شدن واکسن ویروس کرونا ایرانی روی ۳ داوطلب که دارای ویروس جهش یافته انگلیسی بودند به عنوان خبری خوش اعلام کرد و افزود: در تولید این واکسن از نوعی ویروس غیرفعال شده بهره گیری شده که تا این لحظه مؤثر واقع شده است واکسنی که سرم سازی رازی در دست تولید دارد وارد فاز انسانی خواهد شد.

او در خصوص واکسنی که ایران و کوبا مشترکاً در دست تولید دارند گفت: واکسن فاستور بسیار امید بخش می‌باشد این واکسن فاز یک خود را درکوبا گذرانده و مراحل ۲ و ۳ را در ایران سپری خواهد کرد که پس از آن به تولید انبوه خواهد رسید.

او از امید بخش بودن واکسنی که در وزارت دفاع در حال بررسی و آزمایش است خبر داد و افزود: امیدواریم که این واکسن هم بتواند مجوز ورود به مرحله انسانی را دریافت نماید.

رئیسی گفت: در دنیا FDA و سازمان غذا و دارو متولی ارائه تائیدیه دارو و واکسن است در کشور ما هم اگر سازمان غذا و دارو واکسنی را تائید نماید برای ما حکم تائید نهایی را خواهد داشت.

دکتر شانه ساز رئیس سازمان غذا و دارو هم گفت: برنامه ریزی ما برای تأمین واکسن از منابع داخلی بوده و هست.

او ادامه داد: با نیم نگاهی به واکسن‌های مورد تائید خارجی در صدد آن هستیم تا زمانیکه واکسن تولید داخلی خودمان آماده شود، برای کاهش آمار ابتلاء و مرگ و میر از تولیدات خارجی بهره گیری کنیم.

شانه ساز تصریح کرد: در این راستا بصورت روزانه، با وسواس فراوان درحال پیگیری و بررسی واکسن‌های تولید خارجی هستیم در این باره یکی از شروط ما اینست که واکسن مربوط در کشور مبدأ به میزان وسیع مورد استفاده قرار گرفته باشد برای مثال واکسن روسی کرونا، به میزان ۱/۵ میلیون دُز در این کشور استفاده شده حتی بسیاری از کشورهای امریکای جنوبی و اروپایی متقاضی این واکسن هستند.

او ادامه داد: واکسن‌های موجود در دنیا، در ۲ دُز بصورت یک ماهه تزریق می‌شوند ما امیدواریم که این واکسن‌ها حداقل ۶ ماه ایمن زایی داشته باشد و بتواند فرد را مصون نگه دارد.

رئیسی سخنگوی ستاد مقابله با کرونا هم گفت: در صورت ورود اولین محموله واکسن با در نظر گرفتن اولویت بندی‌های تعیین شده، پیش از پایان سال جاری مرحله اول تزریق را شروع می‌کنیم.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : مهر

پست بعدی

امروز به نقطه ای رسیده ایم که از برجام واقعاً بی‌نیاز شده ایم

ی ژانویه 31 , 2021
سیاسی/ دفاعی فرمانده کل سپاه گفت: امروز به نقطه ای رسیده‌ایم که از برجام واقعاً بی نیاز شده ایم، فهمیده ایم که بی نیازی از رفع تحریم، بر رفع تحریم اولویت دارد. سردار سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه بعدازظهر امروز (یکشنبه) در آیین اعلام آغاز رزمایش بیت المقدس گردان‌های […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000