در تظاهرات ساکنان حسکه سوریه ۵ تن کشته و زخمی شدند

سیاسی/ بین الملل 6016a99708734_6016a99708737 خبرگزاری رسمی سوریه اعلام کرد در تظاهرات ساکنان شهر حسکه سوریه نسبت به محاصره مرکز این شهر توسط نیروهای قسد، یک تن کشته و چهار تن دیگر زخمی شدند.

در تظاهرات ساکنان شهر حسکه سوریه نسبت به محاصره مرکز این شهر توسط نیروهای سوریه دموکراتیک (قسد)، یک تن کشته و چهار تن دیگر زخمی شدند.

طبق اعلام سانا، نیروهای قسد به سمت معترضان تیراندازی کردند.

این در حالی است که خبرگزاری هاوار، حامی نیروهای قسد ادعا کرد که دفاع ملی (وابسته به دولت دمشق) در حسکه به نیروهای امنیت داخلی در آنجا (نیروهای آسایش وابسته به قسد) حمله کردند.

شهر حسکه چند روزی است که به دلیل محاصره اعمال شده از سوی نیروهای قسد و ممانعت آنها از ورود مواد غذایی و حتی تانکرهای آب (در کنار محاصره دو محله طی و حلکو در شهر قامشلی) با تنش روبه‌رو است.

غسان خلیل، فرماندار حسکه روز شنبه در دیدار با ساکنان این شهر گفت: جنبش مسالمت‌آمیز ساکنان و فعالیت‌های اجتماعی ادامه دارند، شرایط معیشتی و انسانی به حدی رسیده که نمی‌توان در برابر آنها و در نبود ساده‌ترین ملزومات زندگی برای شهروندانی که در طول سال‌ها صبر و مقاومت کرده‌اند، سکوت کرد.

خلیل در ادامه تاکید کرد: هیچ درگیری رخ نمی‌دهد اما اگر چنین شرایطی به ما تحمیل شود، از شرافت شهروندان و میهن و فداکاری‌های شهدایمان دفاع خواهیم کرد و هرگز از یک ذره از این خاک دست نخواهیم کشید.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

حال و هوای کرونایی برج میلاد/ جشنواره فیلم فجر آغاز شد

ی ژانویه 31 , 2021
سزنا_سی و نهمین جشنواره فیلم فجر، زیر سایه شرایط کرونایی، در سینما رسانه (برج میلاد) آغاز شد. در نخستین روز این رویداد سینمایی، دو فیلم «رمانتیسم عماد و طوبی» و «بی همه چیز» روی پرده خواهند رفت. جشنواره فیلم فجر، پس از چند سال به برج میلاد بازگشت، هر چند […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000