نظارت ناکافی علت گرانی تخم مرغ

6015ae4156210_2021-01-30_22-36 معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: قیمت فعلی تخم مرغ در بازار قابل قبول نیست و هیچ توجیهی ندارد و مهمترین عامل این گرانی، نظارت ناکافی است.

مرتضی رضایی با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی برای تولید تخم‌مرغ از ماه‌ها قبل انجام شده و هیچ مشکلی در تأمین و جوجه‌ریزی وجود ندارد، افزود: در ماه تا ۹۰ هزار تن تولید تخم مرغ داریم و نهاده‌های مورد نیاز مرغداران از جمله کنجاله سویا و ذرت نیز به طور کامل تأمین شده و حتی تا پایان سال نیز برای این موضوع پیش بینی‌های لازم صورت گرفته و مشکلی وجود ندارد.

وی گفت: هرچند در شش ماهه دوم سال مصرف تخم مرغ بالا می‌رود، ولی پیش‌بینی‌های لازم برای این موضوع انجام شده و مشکلی از این بابت نیز وجود ندارد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی افزود: بعد از اینکه قیمت هر شانه تخم مرغ بین ۳۲ تا ۳۵ هزار تومان تعیین شد، علی رغم اینکه این قیمت در میادین میوه و تره‌بار رعایت شد، ولی در خرده فروشی‌ها قیمت‌ها بالاتر است.

رضایی گفت: به دنبال آن، قیمت این محصول در درب مرغداری‌ها هم بالا رفت و در نهایت گران فروشی به عمده فروشی‌ها نیز رسید.

رضایی افزود: این افزایش قیمت‌ها قابل قبول نیستند و باید با متخلفین برخورد شود.

وی گفت: مشکل در توزیع تخم مرغ است و در تولید هیچ مشکلی وجود ندارد، چرا که نهاده‌ها با ارز دولتی تأمین و در اختیار مرغداران قرار می‌گیرند،، ولی به دلیل نبود نظارت کافی، تخم مرغ با قیمت مصوب به دست مردم نمی‌رسد.

رضایی از مسئولین ستاد تنظیم بازار خواست به موضوع توزیع تخم مرغ ورود کنند و رویه مشخصی برای توزیع این محصول در خرده فروشی‌ها در نظر بگیرند و همچنین نظارت بر بازار را بیشتر کنند.

رضایی گفت: در حال حاضر برای رسیدن تخم مرغ به دست خرده فروشی‌ها نظام توزیع مشخصی وجود ندارد و همین موضوع موجب افزایش قیمت است که باید به آن رسیدگی شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی همچنین از مردم خواست گزارش گران فروشی را به مراجع ذیربط بدهند و خرده فروشان هم اگر تخم‌مرغ گران به دستشان می‌رسد این موضوع را به نهادهای نظارتی گزارش کنند.

وی با اشاره به موضوع قاچاق تخم مرغ افزود: در حالی که صادرات تخم مرغ برای تأمین نیاز داخلی و کنترل قیمت، ممنوع اعلام شده، اما موضوع قاچاق تخم مرغ وجود دارد و کشورهای همسایه دو تا دو و نیم برابر قیمت داخل برای خرید تخم مرغ پرداخت می‌کنند که مسئولان ذیربط باید به این مسئله رسیدگی کنند.

رضایی همچنین با بیان اینکه با بسته بندی تخم مرغ مخالفتی نداریم، گفت: ما به التفاوت قیمت بسته بندی تخم مرغ نباید از جیب مصرف کننده برود و بسته بندی‌ها باید قیمت‌گذاری در حد استاندارد داشته باشند و فاصله قیمتی یک و نیم برابری تخم مرغ بسته بندی با فله قابل قبول نیست.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

مهلت یک‌ماهه اتباع خارجی برای دریافت کد شهاب

ش ژانویه 30 , 2021
مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور از مهلت یک ماهه بانکها به دارندگان حساب‌های فاقد کد شهاب (شناسه هویت الکترونیکی) اتباع افغانستانی خبر داد. مهدی محمودی درباره مسدود شدن کارت‌های بانکی اتباع افغانستانی، گفت: در چند روز گذشته کارت‌های بانکی شماری از صاحبان حساب فاقد کد شهاب (شناسه […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000