آزمایش ویروس کرونا در ۱۰ دقیقه با کمک یک اپلیکیشن موبایلی

60153208341e3_60153208341e6

محققان "دانشگاه آریزونا" در حال توسعه برنامه‌ای هستند که می‌تواند با تجزیه و تحلیل نمونه بزاق فقط در ۱۰ دقیقه نتیجه آزمایش ویروس کرونا را به کابران نشان دهد.

دانشمندان در حال توسعه یک برنامه تلفن هوشمند هستند که می‌تواند کووید-۱۹ موجود بزاق را در حدود ۱۰ دقیقه تشخیص دهد.

در این فناوری، یک تلفن هوشمند با یک میکروسکوپ کوچک جفت می‌شود و نمونه بزاق را برای تشخیص حضور یا عدم حضور ویروس تجزیه و تحلیل می‌کند. هدف از توسعه این دستگاه ترکیب سرعت آزمایش آنتی ژن با دقت آزمایش واکنش زنجیره‌ای پلیمراز/پی.سی.آر است.

این فناوری در ابتدا به عنوان یک روش ارزان قیمت برای شناسایی نورو ویروس توسعه داده شده بود اما با توجه به بیماری همه‌گیر و شیوع ویروس کرونا در جهان رویکرد این آزمایش اکنون تغییر کرده است.

این روش شامل استفاده از یک میکروسکوپ و یک ورق با روکش موم است که "کاغذ ریزسیال"(microfluidic paper) نامیده می‌شود و طی آن کاغذ مذکور، نمونه را از طریق کانال‌های خاصی هدایت می‌کند. پس از قرار دادن نمونه بزاق بر روی کاغذ، آنتی بادی‌هایی با استفاده از مهره‌های فلورسنت به آن اضافه می‌شوند. اگر ذرات ویروس کرونا به اندازه کافی وجود داشته باشد، آنتی بادی به هر یک از آن مهره‌ها متصل می‌شود.

محققان این مطالعه در این باره گفتند: در زیر میکروسکوپ، ذرات پاتوژن به صورت توده‌های کوچکی از مهره‌های فلورسنت نشان داده می‌شوند که کاربر می‌تواند آنها را بشمارد. طبق گفته محققان کل مراحل ۱۰ تا ۱۵ دقیقه طول می‌کشد.

"کیتی سوسنوفسکی"(Katie Sosnowski)، دانشجوی دکترای دانشکده مهندسی پزشکی دانشگاه آریزونا گفت: کار کردن روی آزمایشی که "نتایج سریع و دقیق" ارائه می‌دهد بسیار جالب است. چند نفر از دوستان من به کووید-۱۹ مبتلا شده بودند و از اینکه نتایج آزمایش پی.سی.آر شش یا هفت روز طول می‌کشید ناراحت شده بودند. اکثر روش‌های تشخیص کووید-۱۹ یا سایر عوامل بیماری زا زمانبر ، گران و نیاز به تخصص پزشکی دارند اما هزینه کل اجزای سازنده برای آزمایش مذکور حدود ۴۵ دلار است و به اندازه کافی آسان است که یک فرد می‌تواند پس از تماشای یک فیلم کوتاه آموزشی، این کار را انجام دهد. این فناوری هنوز به آزمایشات بیشتری برای بررسی نیاز دارد.

یافته‌های این مطالعه در مجله "Nature Protocols" منتشر شده است.

badoorbin
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

از مرد میان‌سال عشق بازیگری تا اولین کمدیِ مهدویان

ش ژانویه 30 , 2021
در میان ۱۶ اثر راه‌یافته به بخش مسابقه سی‌ونهمین جشنواره فیلم فجر، کارگردان‌های شناخته‌شده‌ای حضور دارند که در سال‌های قبل هم در چندین بخش، سیمرغ به خانه برده‌اند. سی‌ونهمین جشنواره فیلم فجر از فردا ۱۲ بهمن کارش را به شکل رسمی آغاز می‌کند. در این دوره از جشنواره، فیلم‌سازانی حضور […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000