اصرار «ماکرون» بر نشاندن عربستان در پای میز مذاکرات هسته‌ای ایران

سیاسی/ بین الملل 60151bc594683_2021-01-30_12-11 رئیس جمهور فرانسه در اقدامی سؤال برانگیز مصرانه خواهان وارد کردن عربستان سعودی به روند مذاکرات احتمالی با ایران پیرامون اعاده توافق هسته‌ای 2015 است.

یک کانال خبری عربی روز جمعه گزارش داد که «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه می کوشد تا عربستان سعودی نیز در گفتگوهای احتمالی پیرامون اعاده توافق هسته‌ای ایران حضور یابد.

شبکه خبری العربیه به نقل از ماکرون نوشت: «گفتگو با ایران سخت خواهد بود، و آنها نیاز خواهند داشت که متحدانمان در منطقه را [در مذاکره] برای یک توافق هسته‌ای وارد کنند و این شامل عربستان سعودی می شود».

طبق گزارش‌ها، ماکرون مدعی شد که اشتباه توافق ۲۰۱۵ در آن بود که قدرت‌های منطقه‌ای در پای میز مذاکره حضور نداشتند. وی همچنین در ادعایی بی اساس هشدار داد که «زمان برای ممانعت از دستیابی ایران به تسلیحات هسته‌ای رو به پایان است».

ادعاهای ماکرون علیه ایران در حالی مطرح می‌شود که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بارها در گزارش‌های خود پایبندی کامل ایران به تعهداتش ذیل برجام را تأیید کرد. در مقابل، این آمریکا بود که با خروج یکجانبه از این توافق تاریخی و برقراری مجدد تحریم‌ها علیه تهران آشکارا برجام را نقض کرد و حتی سایر کشورهای امضاکننده این توافق را به انجام اقدامی مشابه علیه ایران تشویق نمود. با این حال، ایران به صراحت اعلام کرده که در صورت بازگشت بی قید و شرط آمریکا به برجام، حاضر است بار دیگر به تعهدات خود ذیل برجام عمل نماید.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

خطر شروع موج چهارم کرونا در ایران چقدر جدی است؟/ نمودار

ش ژانویه 30 , 2021
هنوز یک ماه از پایان موج ترسناک کرونا در ایران نگذشته است که مسئولان از احتمال آغاز موج زمستانی کرونا هشدار می‌دهند، موجی که باعث شده تا بسیاری از کشورها سیاه‌ترین روزهای کرونایی خود را بگذرانند. به گزارش خبرگزاری ، از ابتدای شروع پاندمی کووید-۱۹ تاکنون ایران با سه موج […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000