رهبر جمهوریخواهان به دست‌بوسی ترامپ رفت

سیاسی/ بین الملل 601446105dc7e_601446105dc80 رهبر اقلیت جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا روز پنجشنبه به دیدار «دونالد ترامپ» در ویلای او در فلوریدا رفت.

بنابر گزارش نشریه آمریکایی «وال استریت ژورنال»، این دیدار نشان‌دهنده سلطه ادامه‌دار ترامپ بر حزب جمهوری‌خواه علیرغم باخت او در انتخابات سوم نوامبر و برنامه استیضاحش در پی حمله به کنگره است.

کمیته سیاسی ترامپ در بیانیه‌ای این دیدار را «بسیار خوب و صمیمی» توصیف کرد و افزود اولویت اصلی این دیدار بحث درباره چگونگی بازگرداندن اکثریت جمهوری‌خواهان بر مجلس در سال ۲۰۲۲ بعد از نزدیک‌تر شدن فاصله با آن‌ها در سال ۲۰۲۰، بوده است. این بیانیه افزود دو طرف در این خصوص همکاری خواهند کرد.

مک‌کارتی هم در بیانیه‌ای اعلام کرد ترامپ متعهد به کمک به انتخاب جمهوری‌خواهان در مجلس نمایندگان و سنا شد.

بنابر این گزارش، این دیدار به درخواست این نماینده کالیفرنیا انجام شد که تلاش می‌کند تنش‌های درون حزبی را در دوران پساترامپ کاهش دهد. مک‌کارتی از کسانی بود که هفته‌ها به طرفداری از ترامپ از پذیرش شکست او سر باز زد اما بعد از وی به دلیل حادثه حمله به کنگره انتقاد کرده بود.

به نوشته پالتیکو، پیش‌تر چهار منبع جمهوری‌خواه گفته ‌بودند که مک‌کارتی در جلسه‌ای حزبی گفته بود ترامپ در خصوص حمله به کنگره مقصر است و تا حدی نیز مسئولیت آن را پذیرفته است.

مک‌کارتی به همراه «میچ مک‌کانل» رهبر جمهوری‌خواهان مجلس سنای آمریکا، ضمن امتناع از شرکت در سخنرانی خداحافظی ترامپ، در مراسم تحلیف «جو بایدن» رئیس جمهور جدید آمریکا شرکت کردند.

پیشتر روزنامه آمریکایی «وال‌استریت ژورنال» گزارش داده بود رئیس‌جمهور آمریکا در روزهای پایانی حضورش در کاخ سفید در گفت‌وگو با دستیاران و متحدان نزدیک خود درباره تشکیل یک حزب جدید گفته که دوست دارد آن را «حزب میهن‌پرست» (Patriot) منطبق با شعار «اول آمریکا» بنامد.

به گزارش «دویچه وله»، صحبت‌های ترامپ بعد از آن مطرح شده که چند شخصیت سیاسی از حزب جمهوری‌خواه از نقش ترامپ در تحریک هوادارانش برای حمله به کنگره که در نتیجه آن پنج تن کشته شدند، انتقاد کردند.

این گزارش افزوده بود: با توجه به نظام سیاسی آمریکا که تحت سلطه دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه قرار دارد، تشکیل یک جناح سیاسی بزرگ دیگر کاری دشوار برای ترامپ خواهد بود. سیاست آمریکا در گذشته هم شاهد حضور حزب سومی بوده اما حزب سوم در جذب حامی که از طریق آن‌ها بتواند نقشی مهم ایفا کند، موفق عمل نکرده‌ است. از طرف دیگر، تصمیم ترامپ برای تشکیل حزب جدید، پایگاه رای‌دهندگان حزب جمهوری‌خواه را کاهش خواهد داد که با مخالفت شدید سیاستمداران این حزب مواجه خواهد شد.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

ادعای احمدی‌نژاد درباره برکناری جنجالی وزرایش/ برخی می‌گویند غلط می‌کنی حرف می‌زنی/ هیچوقت نگفتم پست می خواهم/ در انتخابات ۸۸ یک عده بی معرفتی کردند

ج ژانویه 29 , 2021
سیاسی/ سیاست داخلی رئیس جمهور سابق می گوید: من در دولت از هیچکس نپرسیدم که به چه کسی رای داده ای! گفتیم ما می خواهیم این خدمات را با این رویکرد انجام بدهیم اگر قبول دارید میثاق نامه را امضاء کنید. «من سرباز می‌خواهم نه ژنرال» این یکی از همان […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000