بورس مثبت می شود؟/ نرخ ارز در انتظار منابع بلوکه شده خارجی

601442650cbce_2021-01-29_20-44 قیمت طلا و ارز در اولین هفته بهمن ۹۹ روند صعودی داشت و بازار سرمایه نیز نسبت به هفته گذشته حدود ۲۳ هزار واحد رشد داشته است.

در اولین هفته بهمن ۹۹ بازار ارز و سکه روند صعودی را در پیش گرفته بود به طوری که دلار وارد کانال ۲۳ هزار تومانی شد و سکه نیز از نرخ ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان عبور کرد البته افزایش قیمت ارز و سکه در روز‌های پایانی هفته شدت بیشتری نسبت به ابتدای هفته داشت. بازار سرمایه نیز در این هفته با فراز و فرود‌های زیادی همراه بود، به طوری که در ابتدای هفته روند صعودی داشت اما در روزهای پایانی هفته بورس اُفت کرد اما به طور کلی شاخص کل نسبت به هفته گذشته حدود ۲۳ هزار واحد افزایش یافت.

به بیان دیگر شاخص کل بورس در روز شنبه با رشد ۲۸ هزار واحدی روی پله یک میلیون و ۲۵۰ هزار واحدی قرار گرفت که در آخرین روز معاملات با اُفت ۱۸ واحدی در کانال یک میلیون و ۱۹۶ هزار واحدی ایستاد.

دلار به کانال ۲۳ هزار تومانی رسید

بازار ارز در اولین هفته بهمن ۹۹ روند افزایشی داشت به طوری که دلار از قیمت ۲۲ هزار و ۵۸۰ تومان به نرخ ۲۳ هزار و ۴۱۰ تومان رسید همچنین یورو با افزایش ۷۰۰ تومانی از قیمت ۲۷ هزار و ۵۰۰ تومان به مبلغ ۲۸ هزار و ۳۰۰ فروخته شد.

شنبه
۱۱/۰۴
یکشنبه
۱۱/۰۵
دوشنبه
۱۱/۰۶
سه شنبه
۱۱/۰۷
چهارشنبه
۱۱/۰۸
پنجشنبه
۱۱/۰۹
دلار ۲۲.۵۸۰ ۲۲.۴۳۰ ۲۲.۷۲۰ ۲۲.۹۷۰ ۲۳.۱۱۰ ۲۳.۴۱۰
یورو ۲۷.۵۰۰ ۲۷.۳۰۰ ۲۷.۷۰۰ ۲۷.۹۰۰ ۲۸.۱۰۰ ۲۸.۳۰۰

سکه به کانال ۱۱ میلیون تومانی نزدیک شد

بازار طلا و سکه همسو با نرخ ارز روند رو به رشدی را در اولین هفته بهمن ۹۹ پیش گرفت به طوری که سکه از نرخ ۱۰ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان به قیمت ۱۰ میلیون و ۸۵۰ تومان رسید و هر گرم طلای ۱۸ عیار از رقم یک میلیون و ۴ هزار تومان به نرخ یک میلیون و ۵۶ هزار تومان خرید و فروش شد.

شنبه
۱۱/۰۴
یکشنبه
۱۱/۰۵
دوشنبه
۱۱/۰۶
سه شنبه
۱۱/۰۷
چهارشنبه
۱۱/۰۸
پنجشنبه
۱۱/۰۹
سکه طرح جدید ۱۰.۱۵۰.۰۰۰ ۱۰.۵۵۵.۰۰۰ ۱۰.۷۴۰.۰۰۰ ۱۰.۵۷۵.۰۰۰ ۱۰.۷۲۰.۰۰۰ ۱۰.۸۵۰.۰۰۰
سکه طرح قدیم ۹.۹۵۰.۰۰۰ ۱۰.۱۹۰.۰۰۰ ۱۰.۵۰۰.۰۰۰ ۱۰.۳۰۰.۰۰۰ ۱۰.۵۰۰.۰۰۰ ۱۰.۵۳۰.۰۰۰
نیم سکه ۵.۶۰۰.۰۰۰ ۵.۶۰۰.۰۰۰ ۵.۸۰۰.۰۰۰ ۵.۷۲۰.۰۰۰ ۵.۹۵۰.۰۰۰ ۶.۰۰۰.۰۰۰
ربع سکه ۳.۶۰۰.۰۰۰ ۳.۶۰۰.۰۰۰ ۳.۸۰۰.۰۰۰ ۳.۸۰۰.۰۰۰ ۳.۹۵۰.۰۰۰ ۴.۰۰۰.۰۰۰
سکه گرمی ۲.۲۲۰.۰۰۰ ۲.۲۲۰.۰۰۰ ۲.۲۵۰.۰۰۰ ۲.۲۸۰.۰۰۰ ۲.۲۵۰.۰۰۰ ۲.۳۰۰.۰۰۰
اونس جهانی طلا یک هزار و ۸۵۶ دلار و ۵۰ سنت یک هزار و ۸۵۵ دلار و ۸۶ سنت یک هزار و ۸۵۲ دلار و ۷۳ سنت یک هزار و ۸۵۴ دلار و ۶۷ سنت یک هزار و ۸۴۹ دلار و ۵۹ سنت یک هزار و ۸۳۶ دلار و ۱۹ سنت
طلای ۱۸ عیار ۱.۰۰۴.۱۰۰ ۱.۰۳۸.۷۰۰ ۱.۰۶۴.۲۰۰ ۱.۰۴۱.۷۰۰ ۱.۰۶۶.۵۰۰ ۱.۰۵۶.۹۰۰

سیر نزولی اونس جهانی ادامه دارد

محمد کشتی آرای نائب رئیس دوم اتحادیه طلا و جواهر درباره تغییرات قیمت سکه و طلا در اولین هفته بهمن ۹۹ گفت: در هفته گذشته قیمت اونس جهانی به طور متوسط سیر نزولی داشته است و در این هفته به طور میانگین حدود ۱۷ دلار کاهش نرخ اونس جهانی را شاهد بوده ایم.

او بیان کرد:در اواخر این هفته قیمت ارز سیر صعودی به خود گرفت و نرخ دلار تقریبا یک هزار و ۱۲۰ تومان افزایش یافت و این افزایش قیمت سبب شد نرخ طلا و سکه نسبت به اول هفته روند افزایشی داشته باشد.

کشتی آرای تصریح کرد: قیمت سکه طرح قدیم در آخرین معاملات این هفته به مبلغ ۱۰ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان رسید که این رقم بیانگر افزایش ۵۰۰ هزار تومانی آن نسبت به هفته گذشته است همچنین هر قطعه سکه بهار آزادی طرح جدید با افزایش ۳۵۰ هزار تومانی به نرخ ۱۰ میلیون و ۶۷۰ هزار تومان رسید.

او اظهار کرد: نیم سکه نیز در این هفته حدود ۴۰۰ هزار تومان گران شد و به کانال ۶ میلیون تومانی رسید از سوی دیگر ربع سکه افزایش ۴۰۰ هزار تومانی را در نرخ تجربه کرد و در پله ۴ میلیون تومانی ایستاد.

کشتی آرای گفت: سکه‌های یک گرمی نیز با افزایش ۵۰ هزار تومانی به مبلغ ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان دادو ستد شد و هر مثقال طلای آب شده نیز حدود ۱۹۸ هزار تومان افزایش قیمت داشته است و همچنین هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز ۴۰ هزار تومان گران شد.

او افزود: به طور کلی روز‌های آغازین هفته، بازار طلا و سکه در رکود به سر می‌برد و خرید و فروشی در بازار انجام نمی‌شد و تقاضا کاهش پیدا کرده بود که در پی آن حباب سکه تا ۲۲۰ هزار تومان کاهش یافته بود، اما در روز‌های پایانی هفته که قیمت‌ها در بازار روند افزایشی داشت التهاب و هیجان این موضوع باعث شد میزان داد و ستد‌ها در بازار افزایش یابد که حباب سکه در این ایام با افزایش ۳۰ هزار تومانی در نهایت به رقم ۲۵۰ هزار تومان رسید.

کشتی آرای بیان کرد: با توجه به ثبات سیاسی به وجود آمده در بازار‌های جهانی و تاثیر آن بر قیمت اونس جهانی معتقدم روند نزولی پیش روی نرخ طلا باشد و البته این نکته را نباید فراموش کرد که قیمت طلا تحت تاثیر نرخ ارز است و باید دید در هفته آینده قیمت دلار چقدر خواهد بود چرا که اگر قیمت ارز کاهش یا افزایش یابد نرخ طلا و سکه همسو با نرخ ارز تغییر می‌کند.

بازار سرمایه روند نزولی خواهد داشت

همایون دارابی کارشناس بازار سرمایه درباره تغییرات شاخص بازار بورس دراولین هفته بهمن ماه گفت: در ۱۱ ماه گذشته شاهد تغییر ۲ رییس سازمان بورس بوده ایم که این تغییرات هم ناشی از برخی مشکلاتی است که به بازار سرمایه تحمیل شد و مسئله اُفت بازار ناشی از تحولات درون بازار نبوده است که با تغییر رییس امیدوار باشیم شرایط تغییر کند.

او بیان کرد:در حال حاضر بازار تحت فشار کمبود نقدینگی است و بالا بودن نرخ بهره ، افت قیمت دلار و همچنین تصمیماتی که در لایحه بودجه اتخاذ می شود به جمع بندی نرسیده است و خبرهایی برای نرخ آب ، برق و گاز مربوط به شرکت ها منتشر می شود که به طور کلی بازار در حالت انتظار می ماند که این مسائل روشن شود.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: البته به طور سنتی معمولا در دهه فجر شاخص بازار نسبت به روز های قبل روند مثبتی را پیش می گیرد و باید منتظر بود و دید که امسال هم این امر در بازار رخ خواهد داد یا خیر اما در مجمع به نظر نمی رسد بازار در روند مثبتی قرار بگیرد چراکه فعلا نگرانی هایی در خارج از بازار وجود دارد که همچنان برقرار است.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

تصاویری ترسناک از کتک زدن معتادان با شلنگ در استخر آب یخ/ ویدئو

ج ژانویه 29 , 2021
انتشار ویدئویی در فضای مجازی از انداختن معتادان در استخر یخ زده و کتک زدن آنها با شلنگ در کمپ ترک اعتیاد در غلات شیراز باعث واکنش بسیاری از افراد در شبکه های مجازی شده است.badoorbinakhbarazad.comمنبع : خبرفوری

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000