سیگنال مثبت وزیر صمت به بازار سرمایه: با قیمت‌گذاری دستوری مخالفم

6012f4c243ac4_6012f4c243ac7 وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با هرگونه قیمت‌گذاری دستوری مخالف هستم. دولت نیز در این زمینه با ما هم عقیده است و در تحقق این موضوع کمک می‌کند و انتظار داریم که بخش خصوصی نیز برای این موضوع مهم پای کار بیاید.

«علیرضا رزم‌حسینی» در دیدار با تولیدکنندگان و اعضای انجمن سیمان، افزود: سیاست وزارت صنعت، معدن و تجارت در حوزه‌های ماموریتی خود مشارکت در تصمیم سازی و تصمیم‌گیری با بخش خصوصی، دولت و مجلس شورای اسلامی است.

وی ادامه داد: در هرگونه تصمیم‌گیری، نمایندگان تشکل‌ها و انجمن‌های بخش خصوصی، کمیسیون‌های اقتصادی و صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی و دولت اعلام نظر و مشارکت خواهند داشت.

رزم حسینی

رزم‌حسینی خاطرنشان کرد: به دنبال حذف واسطه‌ها و دلالان هستیم؛ دلالان و واسطه‌ها میان تولیدکننده و مصرف‌کننده قرار می‌گیرند و سبب افزایش قیمت‌ کالاهای مهم (مانند سیمان) در بازار می‌شوند که دستگاه‌های نظارتی در این بخش باید به کمک تولید بیایند. وی همچنین حمایت از تولیدکنندگان را سبب افزایش تولید و صادرات، ارتقای شاخص‌های اشتغال دانست که به دنبال آن موجب افزایش امید و امنیت اجتماعی می‌شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر نقش مهم رسانه‌ها در کنترل بازار، از آنها خواست که در شرایط حساس کنونی برای ایجاد آرامش در بازار و حمایت از تولیدکننده و مصرف کننده گام بردارند.

انجمن‌ها رانت‌خواران را از بازار حذف کنند

رزم حسینی همچنین گفت: انجمن تولیدکنندگان با وحدت نظر در هر رشته‌ای (از جمله سیمان) باید در جهت قیمت‌گذاری، کنترل قیمت‌ها، نظارت بر بازار و حذف رانت‌خواران با ایجاد مکانیزم لازم، حرکت کنند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: معتقدم که به عنوان بخش دولتی باید به دنبال سیاست گذاری، تسهیل شرایط برای تولید و جذب سرمایه‌گذار و این‌گونه کارهای حاکمیتی باشیم و دیگر کارها از قبیل قیمت گذاری، کنترل و نظارت بر بازار را به همین تشکل‌ها، انجمن‌ها و بخش خصوصی توانمند مانند دیگر کشورهای توسعه یافته واگذار کرد.

پیشتر وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به شیوه نامه دولت در زمینه قیمت‌گذاری برخی محصولات گفته بود که این شیوه‌نامه توسط کارشناسان تایید شده و در این زمینه دولت درپی حفظ منافع تولید کنندگان و مصرف کنندگان کشور است.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

امنیت را نمی توان با پول و انباشت سلاح خریداری کرد

پ ژانویه 28 , 2021
سیاسی/ سیاست خارجی وزیر امور خارجه کشورمان در توئیتی خطاب به کشورهای همسایه ضمن تاکید بر لزوم بازنگری در موضوع امنیت منطقه‌ای نوشت: امنیت را نمی‌توان با پول و انباشت سلاح خریداری کرد. «محمد جواد ظریف» در توئیتی نوشت: همسایگان عزیز؛ در شرایط کنونی این فرصت وجود دارد که درباره […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000