لیگ یک بسکتبال نیازمند رعایت بیشتر پروتکل‌ها/ حداقل ماسک بزنید!

6012a0647dae3_6012a0647dae6

منتشر شدن عکسی از حضور تعدادی تماشاگر در بازی‌های لیگ یک بسکتبال، نشان می‌دهد که فدراسیون باید با جدیت بیشتری به موضوع رعایت ‌پروتکل‌های‌ بهداشتی ورود کند.

همزمان با برگزاری رقابت‌های سوپر لیگ بسکتبال مردان، مسابقات دسته‌ یک‌ ایران نیز در حال پیگیری است که منتشر شدن تصاویری از این مسابقات و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی، حواشی را به همراه داشته است.

در روزهای‌ گذشته عکسی از دیدار تیم‌های دسته یکی خانه بسکتبال کردستان و تیم خانه بسکتبال اسدآباد به میزبانی سالن آزادی سنندج منتشر که در این عکس، تعدادی از هواداران بدون‌ استفاده از ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی روی سکوها نشسته، مشغول تشویق و تماشای بازی هستند.

این اتفاق در حالی رخ داده است که کاملا با پروتکل‌های بهداشتی وضع شده توسط ستاد مبارزه با کرونا در ورزش مغایرت دارد. طبق پروتکل‌ها به غیر از مسئولان برگزاری مسابقات و عوامل دو تیم، هیچ هواداری از دو تیم حق ورود به سالن را ندارد و مسابقات باید کاملا بدون‌ حضور هوادار پیگیری شوند.

صباح قریشی رئیس هیات بسکتبال کردستان در این‌مورد به ایسنا گفت: این بازی را شخصا و از داخل سالن تماشا کردم، حقیقت ‌ماجرا این‌ نیست. افرادی که در تصویر مشاهده می‌شوند نفرات تیم‌های دیگر هستند که باید بعد از این دیدار وارد زمین می‌شدند. به دلیل اینکه زودتر از زمان مسابقه به سالن رسیده و هوا هم سرد بود، در سالن حضور پیدا کرده بودند.

البته در عکس‌ منتشر شده تعدادی تماشاگر بانوان نیز در سالن حضور دارند که قریشی در این‌ مورد نیز گفت: بعد از اتمام بازی این خانم به سمت من آمده و احوال پرسی کردند که وقتی دلیل این کار را از همکاران خود پرس و جو ‌کردم، گفتند آن‌ها عضو تیم‌ بانوان هستند! در غیر اینصورت شخص دیگری به عنوان تماشاگر در سالن حضور نداشت.

با وجود توضیحات رئیس هیات بسکتبال کردستان و در صورت صحت این اظهارات، باز هم این‌ طور به نظر می‌رسد که فدراسیون و مسئولان باید با الگو برداری از کشورها و لیگ‌های خارجی در انجام اقدامات پیشگیرانه، از شیوع‌ هرچه بیشتر ویروس‌ کرونا جلوگیری کنند. اتفاقی که قطعا در صورت رخ دادن می‌تواند ضررهای جبران ناپذیری را به بار بیاورد.

طبق گفته قریشی، اگر دلیل حضور این افراد نبود مکانی برای اسکان تیم‌ها پیش از بازی و مشکلات زیر ساختی باشد، قطعا استفاده از ماسک هیچ ارتباطی با این‌ موضوع ندارد. بهتر است مسئولان برگزاری توجه ویژه‌ای به اثر گذاری ماسک در جلوگیری از شیوع گشتره کرونا داشته و حداقل در چنین‌ مواقعی تذکرات لازمه را به افراد حاضر در سالن گوشزد کنند.

badoorbin
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

جلاد رسمی مصر خاطراتش را رسانه‌ای کرد

پ ژانویه 28 , 2021
سیاسی/ بین الملل کارمند اجرای احکام در مصر که بیش از ۱۰۷۰ نفر از جمله ۲۰۰ زن را اعدام کرده از خاطرات خود در دوره انجام وظیفه سخن گفت. حسین عشماوی مشهورترین جلاد مصر که این روزها به نام مجری احکام اعدام خوانده می‌شود در یک برنامه تلویزیونی شخصیت‌هایی را […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000