بازداشت نوجوانی در سنگاپور که متاثر از حمله نیوزیلند قصد حمله به مسلمانان را داشت

سیاسی/ بین الملل 60119bcc8eb5b_60119bcc8eb5e طبق بیانیه آژانس امنیت داخلی سنگاپور، ماه گذشته میلادی یک نوجوان در این کشور بازداشت شده که قصد داشت در سالگرد حمله به مسلمانان در نیوزیلند در سال 2019 حملاتی علیه مسلمانان انجام دهد.

آژانس امنیت داخلی سنگاپور امروز، چهارشنبه از بازداشت یک نوجوان 16 ساله خبر داده که قصد حمله به مسلمانان سنگاپور را داشت او در ماه گذشته از سوی اداره امنیت داخلی بازداشت شد.

مقامات گفتند، این نوجوان که نامش فاش نشده قصد داشت در تقلید از حملات به دو مسجد یوسف اسحاق و الصفاء شهر کرایست‌چرچ نیوزیلند در تاریخ 15 مارس همزمان با دومین سالگرد این کشتار دست به حمله بزند.

این رویداد دو سال پس از تیراندازی برنتون تارنت تندروی سفید پوست در کرایست‌چرچ نیوزیلند رخ می‌دهد.

بنا به بیانیه وزارت امنیت داخلی نیوزیلند طرح‌های حمله و آمادگی او برای حمله تحت تاثیر اقدامات برنتون و بیانیه او بود.

برنتون تارنت استرالیایی سال گذشته میلادی به دلیل حمله مسلحانه به دو مسجد شهر کرایست‌چرچ در جریان نماز جمعه به حبس ابد محکوم شد.

دانشجوی سنگاپوری پروتستانی نیز متن‌هایی را آماده کرده بود که قصد داشت قبل از حملات منتشر کند. یکی از این متن‌ها بسیار از بیانیه برنتون تارنت الهام گرفته و در یکی از این بیانیه‌ها قاتل را قدیس توصیف کرده و حملات کرایست‌چرچ را قابل توجیه دانسته است.

این نوجوان سالگرد کشتار نیوزیلند را انتخاب کرد و قصد داشت حمله‌ را به صورت زنده در اینترنت منتشر کند.

او در دسامبر بازداشت شد و از آن زمان به موجب قوانین امنیتی سفت و سخت این جزیره بدون محاکمه تحت بازداشت است.

این نوجوان تصمیم گرفته بود بعد از این‌که نتوانست سلاحی تهیه کند از یک موش استفاده کند. او همچنین آزمایش‌هایی را به واسطه مواد منفجره انجام داده و آتش زدن دو مسجد را طرح‌ریزی کرده بود.

بعد از تحقیقات مقامات اشاره کردند رویکرد او خودجوش بوده و خانواده و دوستانش از طرح‌های او و نیز انزجارش از اسلام مطلع نبودند.

اکثر ساکنان سنگاپور اصالتا چینی هستند اما این کشور همچنین اقلیت بزرگی از مسلمانان را در خود جای داده است.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

جنیفر لوپز به ایران سلام کرد/ غوغای ستاره پاپ در اینستاگرام فارسی

چ ژانویه 27 , 2021
جنیفر لوپز در یک لایو اینستاگرامی از ایران نام برد و همین کافی بود تا کاربران ایرانی در فضای مجازی به این خواننده مشهور آمریکایی ابراز ارادت کنند. روز گذشته، جنیفر لوپز خواننده و بازیگر مطرح آمریکایی لایوی در اینستاگرام با مک کانهی، بازیگر ۵۱ ساله آمریکایی داشت. در جریان […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000