غرب جسورانه‌تر با لوکاشنکو برخورد کند

سیاسی/ بین الملل 601163abb3c30_601163abb3c33 رهبر اپوزیسیون بلاروس امروز (چهارشنبه) گفت، اتحادیه اروپا و آمریکا باید در واکنش‌هایشان در کمک به پایان دادن به حکومت مناقشه برانگیز لوکاشنکو در این کشور ، "شجاع‌تر و قوی‌تر" باشند.

سوتلانا تیخانوفسکایا در رویدادی آنلاین با چند تن از وزرای خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا از این نهاد خواست تا تصویب چهارمین بسته تحریمی علیه حامیان الکساندر لوکاشنکو،‌ رئیس جمهوری بلاروس را تسریع بخشد.

وی همچنین خواستار تحقیقاتی بین المللی درباره سوءاستفاده‌ها و نقض‌های حقوق بشری در بلاروس و تروریست خواندن مسئولان و دست اندرکاران چنین نقض‌هایی شد.

رهبر اپوزیسیون بلاروس که در لیتوانی به سر می‌برد، همچنین گفت: واکنش بین‌المللی در قبال رویدادها و نحوه رفتار در بلاروس هنوز خیلی کم و پیش پا افتاده است. از اتحادیه اروپا و آمریکا می‌خواهم تا در واکنش‌های خود برای پایان دادن به حکومت لوکاشنکو در بلاروس قوی‌تر و جسورانه‌تر رفتار کنند.

از زمانی که نتایج رسمی انتخابات ریاست جمهوری ۹ اوت ۲۰۲۰ به لوکاشنکو پیروزی قاطعی در برابر تیخانوفسکایا اعطا کرد، اعتراضات گسترده این کشور سابق شوروی با ۹.۵ میلیون نفر جمعیت را به ناآرامی کشانده است. تیخانوفسکایا و هوادارنش از به رسمیت شناختن نتیجه انتخابات امتناع کرده و می گویند آرا با تقلب به دست آمده است.

تیخانوفسکایا تاکید دارد که وی پیروز "مشروع" این انتخابات است اما پس از آنکه جان فرزندانش تهدید شد، مجبور به فرار از این کشور و پناه گرفتن در لیتوانی شده است.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

گران‎ترین واحدهای تجاری تهران کجاست؟ پیشنهادتشکیل ستاد تنظیم بازار مسکن

چ ژانویه 27 , 2021
تقریبا یک سال است که شیوع کرونا سبب شده تا اصناف و کسبه با مشکلات جدی مواجه شوند به طوری که در این مدت بسیاری از واحدهای صنفی یا تعطیل شدند و یا مجبور به تعدیل نیروهای خود شدند. با وجود کسادی بازار کسب و کار، قیمت املاک تجاری و […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000