یونان جنگنده‌های فرانسوی می‌خرد

سیاسی/ بین الملل 600ff60c6a4f8_600ff60c6a4fb فرانسه و یونان توافق خرید جنگنده‌هایی به ارزش ۲.۵ میلیارد یورو را که بخشی از برنامه ارتقای نیروی مسلح یونان و در واکنش به چالش‌های موجود با ترکیه در دریای مدیترانه شرقی است، امضا کرده‌اند.

این توافق شامل خرید ۱۸ فروند جنگنده رافال کمپانی داسول فرانسه است که برای ارتقای نیروهای مسلح یونان و در بحبوحه درگیری‌ها با خلبان‌های ترکیه‌ای بر فراز حریم هوایی مورد مناقشه اژه خریداری می‌شود. ۱۲ فروند از این جنگنده‌ها دست دوم و کارکرده هستند.

این توافق در حالی امضا شده که یونان و ترکیه دور جدیدی از مذاکرات را بابت اکتشاف و استخراج منابع در دریای مدیترانه و پس از پنج سال انجام دادند.

یکی از سخنگوهای دولت آتن تاکید کرده که گفت‌وگوها، در حد مذاکرات نبودند و الزام آور نیستند.

فرانسه بر خلاف متحدانش در اتحادیه اروپا و ناتو، در بن بست و تنش بین یونان و ترکیه بر سر منابع گازی در دریای مدیترانه حامی آتن بوده است.

وزیر دفاع یونان در جریان مراسم امضای توافق خرید این جنگنده‌ها در آتن گفت: این توافق یک پیام واضح برای ترکیه است.

سخنگوی دولت یونان نیز اعلام کرد که تحویل گرفتن شش فروند از این جنگنده‌ها در ژوئیه سال جاری میلادی آغاز می‌شود.

وی ادامه داد،‌ همچنین گروهی از خلبان‌های نیروی هوایی یونان و تکنسین‌ها در روزهای آتی به فرانسه می‌روند تا آموزش ببینند.

ترکیه در اوت گذشته میلادی یک کشتی اکتشافی و یک شناور کوچک نیروی دریایی را برای انجام تحقیقات لرزه نگاری در آب‌هایی که یونان آنها را جزو قلمروی خود می‌داند، اعزام کرد.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

قصه توهمات زنی که با اجنه زندگی می‌کند

س ژانویه 26 , 2021
از روزی که «بچه جن ها» را در حمام خانه ام کتک زدم و آن‌ها را بیرون انداختم دیگر آزار و اذیت‌های اجنه آغاز شد و روزگارم را سیاه کردند. این سخنان توهم آمیز را زن 25 ساله ای بیان می کرد که حدود یک ماه قبل نزد رمالی حیله […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000