عنابستانی به جای سفسطه استعفا بدهد/ اعتراضات مردمی از یک حادثه کوچک شکل می گیرد

سیاسی/ مجلس 60101037c9297_2021-01-26_16-21 یک وکیل دادگستری گفت: در کل جهان به دلیل کرونا و در ایران به دلیل بیکاری و وضعیت اقتصادی خشم فرو خورده ای در چهره مردم هست که به اندک کبریتی شعله ور می شود. این آقا داشت آتش معرکه ای را روشن می‌کرد.

یک وکیل دادگستری با اشاره به اظهارات علی اصغر عنابستانی پس از سیلی زدن به سرباز راهور، گفت: ایشان یک متخلف است. یعنی آیین نامه راهنمایی و رانندگی را زیر پا گذاشته و سوی دیگر ضرب و شتم انجام داده است. در قانون مجازات اسلامی ضرب و شتم مأمور دولت حین خدمت مجازات دارد.

نعمت احمدی در خصوص سیلی زدن نماینده مجلس به سرباز راهور، اظهار داشت: آقای عنابستانی ابتدا قضیه را انکار کرد و وقتی نیروی انتظامی فیلم را پخش کرد، ایشان دید که انکار فایده ندارد و به سفسطه پرداخت و گفت که او اول به من توهین کرد و دو ضربه باتوم به شکمم زد و بعد صحبت های اهانت آمیزی کرد. همه اینها نشان داد که ایشان می خواهد به نوعی پرده پوشی کند.

عنابستانی به جای عذرخواهی استعفا بدهد
این وکیل دادگستری افزود: داریوش بزرگ 2500 سال پیش در کتیبه بیستون می گوید خدایا کشور من را از دروغ و خشکسالی نجات بده. وقتی که یک نماینده مجلس دروغ بگوید، آدم دیگر هیچ اعتمادی به او ندارد. من اگر کاریکاتوریست بودم، هر جایی آقای عنابستانی را می دیدم دست او را به شکل یک سیلی به صورت یک سرباز ترسیم می کردم و به باور من ایشان دیگر نمی تواند نمایندگی خود را ادامه بدهد؛ چون از افرادی بود که در مجلس هتاکی هم می کرد. ایشان از حالا دیگر نمی تواند در رسانه ها و نطق های پیش از دستور صحبت هایی را که قبلا می کرد، داشته باشد؛ چون با اعتراض رسانه ها و مردم روبرو می شود. ایشان آب رفته را به جوی برگرداند و به جای اینکه سخنرانی و ویدئو پخش کند که من از آن سرباز تشکر و از مردم عذرخواهی می کنم، به جای عذرخواهی استعفا بدهد.

در قانون مجازات اسلامی ضرب و شتم مأمور دولت حین خدمت مجازات دارد
وی در خصوص پیگیری های حقوقی ماجرا نیز گفت: سه مجموعه در اینجا وظیفه دارند. اول نیروی انتظامی است که شکایت خود را مطرح کرده و ادله و استنادات را هم ارائه داده است. دوم سربازی که به باور من شجاعت به خرج داد و جلوی دوربین حقیقت ماجرا را بیان و مثل یک وکیل دادگستری مستنداتش را هم ارائه کرد. عین یک وکیل دادگستری گفت که مردم شاهد هستند و دوربین راهور هم نشان می دهد. از سوی دیگر ایشان به عنوان یک نماینده مجلس حق استفاده از خط ویژه را برای خودش قائل شده است. از این نظر نیز ظاهرا پرونده به کمیسیون نظارت بر رفتار نمایندگان رفته است.

احمدی تأکید کرد: با عذرخواهی آقای عنابستانی مشخص شد که اصل ماوقع درست است و علی رغم فرافکنی ها و دروغ هایی که از زمان پخش این ویدئو تا این زمان صورت گرفته، کمیسیون نظارت بر رفتار نمایندگان باید عملکرد این نماینده را بررسی کند و اینکه پشت مجلس پنهان شد و حق مازاد و مضاعفی برای نمایندگان مجلس طلب کرد و قدرت فراقانونی برای خودش قائل شد. ایشان یک متخلف است. یعنی آیین نامه راهنمایی و رانندگی را زیر پا گذاشته و سوی دیگر ضرب و شتم انجام داده است. در قانون مجازات اسلامی ضرب و شتم مأمور دولت حین خدمت مجازات دارد.

وی ادامه داد: دروغ بالاتر از همه اینها است. گمراه کردن مسئولین قانونی خیلی مهم است. یعنی من در بیانات خودم به عنوان یک متهم مسئول که دستم به رسانه می رسد و تریبون دارم، مقامات قضائی تعقیب کننده را گمراه کرده ام؛ یعنی گزارش خلاف می دهم. اگر حدّ فاصل زمانی که این کلیپ پخش شد تا زمانی که ایشان پشت دوربین نشست و عذرخواهی کرد، رفتار، گفتار و اعمالش را پشت سر هم قرار دهید، چندین عنوان مجرمانه داشت.

اعتراضات مردمی از یک حادثه کوچک شکل می گیرد
این وکیل دادگستری با بیان اینکه اعتراضات مردمی از یک حادثه کوچک شکل می گیرد، گفت: من از خوانندگان شما خواهش می کنم یک بار دیگر صحنه ای که سرباز گزارش می دهد و مردم خشمگینی که آنجا هستند را نگاه کنند. اگر دو دقیقه دیگر این قضیه ادامه پیدا می کرد ممکن بود مردم با این نماینده برخورد حتی فیزیکی داشته باشند و پلیس مجبور بود دخالت کند و قضیه دامنه دار می شد. مگر حادثه تونس چطور شکل گرفت؟ دست فروشی که به او ظلم کرده بودند خودسوزی کرد و فراگیر شد و کل منطقه خاورمیانه را گرفت.

وی تأکید کرد: در کل جهان به دلیل کرونا و در ایران به دلیل بیکاری و وضعیت اقتصادی خشم فرو خورده ای در چهره مردم هست که به اندک کبریتی شعله ور می شود. این آقا داشت آتش معرکه ای را روشن می کرد که من نمی دانم اگر شعله می گرفت چه کسی می خواست آن را خاموش کند. این امر باید تجربه ای شود که یک بار دیگر مسئولین، جامعه شناسان، روانشناسان، حقوقدانان و اولیاء دولتی آن دوربین را تماشا کنند و خشم مردم را ببینند. یعنی آتش زیر خاکستری که در نگاه و چهره مردم وجود داشت. به باور من مسئولین باید از این ویدئو به این نتیجه برسند که علاج واقعه را قبل از وقوع کنند.

احمدی اظهار داشت: اگر دستگاه قضایی و مجلس تصمیمی راجع به عنابستانی نگیرند، مهم نیست، چرا که او از این پس یک نماینده منفعل در مجلس است و دیگر مثل گذشته نمی تواند سینه چاک بدهد و صدا صاف کند که آقای رئیس جمهور در خانه نشسته و مردم بیکار هستند. به محض اینکه حرف غیر متعارفی بزند، که در گذشته علمدار غیر متعارف گویی بود، همه مردم یقه او را خواهند گرفت. ولی اگر قوه قضائیه با او برخورد کند، افرادی مثل این سرباز خدوم و بقیه مردم در برابر قدرتمندان احساس امنیت می کنند.

وی در پایان گفت: من امیدوارم مسئولین قضایی ما این واقعیت را کشف کنند که اگر ورود پیدا نکنند فنر مقاومت مردم را ضعیف تر می کنند و ضریب مقاومت آنها شکننده تر می شود. اگر با او برخورد کنند مردم احساس می کنند که مسئولین دارند پاسخگو می شوند. مهم اینجا است که شکاف بین مردم و مسئولین از بین برود. ما فاصله داریم تا وقتی که مسئولین پاسخگو داشته باشیم. مردم به مسئولین رأی می دهند تا پاسخگوی آنها باشند. یک بار هم که شده به وظیفه ذاتی مسئولیت مسئولین توجه کنیم و آن پاسخگو بودن است.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

چگونه می‌توان کشورهای مقاوم‌تری در پساکرونا ساخت؟

س ژانویه 26 , 2021
در سال ۲۰۲۰، جهان شاهد بود که چگونه یک خطر، به واقعیت مبدل می‌شود. آمار ابتلا به بیماری کووید- ۱۹ در سراسر جهان گسترش یافته است. میلیون‌ها نفر با اثرات اقتصادی همه‌گیری و افراد آسیب‌پذیر با بدترین عواقب مواجه شده‌اند. بااین‌وجود همه‌گیری برخی از چالش‌ها را نیز تشدید کرده است. […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000