تدابیر امنیتی در سراسر هند برای روز جمهوری افزایش یافت

سیاسی/ بین الملل 600eabab76154_600eabab76156 در بحبوحه اعتراضات کنونی کشاورزان هندی در مرزهای پایتخت، تدابیر امنیتی در آستانه روز جمهوری در سراسر هند افزایش یافته است.

نیروهای پلیس و نیروهای شبه‌نظامی در محل مستقر شده‌اند تا کشاورزان نتوانند به منطقه "لاتی‌ینز" دهلی‌نو که قرار است رژه‌ای به مناسبت روز جمهوری در آنجا برگزار شود، وارد شوند. با توجه به اینکه پلیس و کشاورزان در خصوص راهپیمایی تراکتوری پیشنهادی‌شان با یکدیگر اختلاف دارند، پلیس همه گزینه‌ها را برای جلوگیری از نزدیک شدن کشاورزان به این منطقه انجام می‌دهد.

یکی از افسران ارشد پلیس دهلی‌نو به خبرگزاری اسپوتنیک گفت: بیش از ۶۵ هزار پرسنل پلیس به همراه نیروهای شبه‌نظامی قرار است امنیت پایتخت را تامین کنند.

وی افزود: حصارهای محکمی در بسیاری از تقاطع‌های دهلی‌نو تعبیه شده و ایست‌های بازرسی نیز با موانع آهنین در مرزها ایجاد شده‌اند. ردیاب‌های فلزی در امتداد منطقه "راجپت"، جایی که این رژه برگزار می‌شود و بنای یادبود "دروازه هند" که رژه روز جمهوری از آن عبور می‌کند، در سراسر این منطقه کار گذاشته شده‌اند.

"ایش سینگال"، سخنگوی پلیس دهلی‌نو توضیح داد: تدابیر امنیتی این منطقه که در آن رژه برگزار خواهد شد، در چندین لایه تعبیه شده است "محدوده بیرونی، میانی و داخلی".

وی افزود: ما تحت یک نظارت دقیق از طریق ایست‌های بازرسی که تعبیه خواهد شد، به مردم اجازه عبور از محدوده بیرونی را خواهیم داد. در محدوده بیرونی مردم برای بررسی‌های رندومی متوقف خواهند شد. تنها افرادی که بلیت روز جمهوری را در اختیار دارند یا افرادی که از محدوده بیرونی عبور کرده‌اند اجازه خواهند داشت وارد محدوده داخلی شوند.

پیش‌تر پلیس دهلی‌نو در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که هرگونه عملیات هوایی غیرمتعارف از جمله پرواز پهپادها، پاراگلایدرها و بالن‌ها در پایتخت را به مدت ۲۷ روز یعنی از ۲۰ ژانویه تا ۱۵ فوریه ممنوع کرده است.

پلیس دهلی‌نو هفته گذشته جلسه هماهنگی را با هدف تشریک اطلاعات و آمادگی‌ها برای هرگونه تهدید احتمالی از سوی جنبش کشاورزان عصبانی برگزار کرد.

سینگال گفت: در این نشست اطلاعات مربوط به گروه‌های خلافکاری که در داخل و پیرامون دهلی‌نو فعالیت می‌کنند، به اشتراک گذاشته شد.

پلیس دهلی‌نو علاوه بر این دورنمای امنیتی، با یک مساله نظم و قانون نیز به خاطر راهپیمایی تراکتوری پیشنهادی توسط کشاورزان نگران و عصبانی مواجه است؛ کشاورزانی که در مرزهای پایتخت هند دست به اعتراضات زده‌اند.

از ۲۶ نوامبر ۲۰۲۰ کشاورزان خواستار لغو کامل سه قانون کشاورزی هستند که اخیرا توسط دولت نارندرا مودی تصویب شده است.

پیش‌تر پلیس دهلی‌نو از کشاورزان خواسته بود تا به دلایل امنیتی راهپیمایی تراکتوری خود را در خارج از دهلی‌نو برگزار کنند. با این حال، پلیس روز شنبه به این کشاورزان اجازه داد تا راهپیمایی تراکتوری خود را در روز جمهوری در داخل پایتخت برگزار کنند.

پلیس از وزارت امور داخلی نیز خواستار ارسال نیروی انسانی بیشتر شده است.

آژانس‌های اطلاعاتی به نیروهای پلیس نسبت به احتمال یک حمله تروریستی در آستانه یا در روز جمهوری هشدار داده‌اند.

هند ۲۶ ژانویه مراسمی را به مناسبت روز جمهوری‌اش برگزار می‌کند. هند امسال هفتاد و دومین سالروز روز جمهوری را جشن خواهد گرفت. هر ساله رژه‌ای به مناسبت روز جمهوری برگزار می‌شود تا ظرفیت‌های نظامی این کشور، میراث فرهنگی غنی و تنوع در آن را به نمایش بگذارد.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

در سال 1400 موانع همسازان سازی حقوق بازنشستگان برطرف می شود

د ژانویه 25 , 2021
ظهر امروز جمع کثیری از بازنشستگان تامین اجتماعی در اعتراض به عدم اجرای قانون متناسب سازی حقوق بازنشستگان و تبعیض درافزایش حقوق بازنشستگان میان آنها و بازنشستگان لشگریو کشوری، مقابل سازمان برنامه و بودجه کشور تجمع کردند. رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور و معاون رئیس جمهور در میان آنها […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000