انتخاب رهبران کمونیستی جدید در کنگره حزب ویتنام

سیاسی/ بین الملل 600e7a9706789_600e7a970678d نخبگان سیاسی ویتنام در بحبوحه نبردی کاملاً موفق علیه کووید ۱۹ و اقتصاد در حال رشد کشور خود، گرد هم می‌آیند تا رهبری کشور برای ۵ سال آینده را انتخاب کنند.

در اکثر دیگر کشورها، معمولا موضوعی در سایه انتخابات عمومی بررسی می‌شود، اما ویتنام یک دولت کمونیستی دارد و رهبری به شیوه متفاوتی انجام می‌شود.

این کشور یکی از اقتصادهای آسیا با سریع‌ترین میزان رشد و مرکز ثقل ثبات در منطقه است. مانند چین، ویتنام نیز یک موتور محرکه سرمایه‌داری در زیر ردای کمونیستی است.

دولت این کشور به شکل موفقیت‌آمیزی با آمریکا و چین رابطه ایجاد کرده که ویتنام را در موقعیت استراتژیک خوبی قرار داده است.

از لحاظ اقتصادی، ویتنام دارای روابط خوبی با هردوی این ابرقدرت‌ها است و اختلاف تجاری فعلی بین پکن و واشنگتن این کشور را در موقعیت بهتری هم قرار داده است.

بسیاری از شرکت‌های چندملیتی، از جمله غول‌های جهانی فناوری نظیر اپل و سامسونگ، در حال حاضر در ویتنام فعالیت دارند.

ویتنام همچنین تنها کشور در آسیای جنوب شرقی است که توانست آسیب اقتصادی ناشی از کووید ۱۹ را به حداقل برساند و رشد متوسطی را در طول سال گذشته مدیریت کند.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

احتمال تصویب "افزایش ۴۰ درصدی حقوق کارگران" تا ۱۵ اسفند

د ژانویه 25 , 2021
رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیشنهاد نمایندگان مجلس برای افزایش ۳۵ تا ۴۰ درصدی میزان حقوق کارگران در سال ۱۴۰۰ گفت: امیدواریم وضعیت افزایش حقوق کارگران در سال ۱۴۰۰، تا پیش از ۱۵ اسفند امسال مشخص شود. علی بابایی‌ کارنامی با اشاره به وضعیت میزان افزایش […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000