ماجرای انتشار سندی از تملق و «شاه‌دوستی» خسرو معتضد در پیش از انقلاب

سیاسی/ سیاست داخلی 600c13b84b4a6_2021-01-23_15-46 یک فعال رسانه ای در خصوص اعتقادات خسرو معتضد، تاریخ‌دان معاصر در پیش از انقلاب سندی را منتشر کرد.

درگیری لفظی معتضد و زیباکلام بر سر رضاشاه (اینجا ببنید) بهانه ای شد که مصطفی فقیهی، صاحب امتیاز سایت انتخاب در یادداشتی بنویسد:

«تصویر زیر را با دقت ببینید!

‏۱۰شهریور ۱۳۵۰، ⁧خسرومعتضد⁩ چونان تملق «شاهنشاه آریامهر»را می‌کند که باور نمی‌کنی، او ۵۰سال بعد، با اعتماد به نفسی رشک‌برانگیز، بعنوان یک مورخ مقابل زیباکلام نشسته و نقد آن دوران کند!

‏معتضد در مقاله‌ی ۵۰ سال قبلش و در نشریه‌ای که به مناسبت «جشن‌های ۲۵۰۰ساله» منتشر شده، خود را «شاهدوست» دانسته و «خون و شرف» خود و «ایرانیان را عجیبن شده با شاه» می‌خواند!

این سند و گزارش را ۸ سال قبل در ⁧انتخاب⁩ منتشر کردم و نوشتم «سعی نکنید خود را مورخی مستقل نشان دهید که خلق را خنده آید!

جنابتان، نهایتاً یک قصه‌گو و گزارشگر تاریخید که روایت تاریخ را بر حسب وزش باد و شرایط روزگار، بازگو‌ می‌کنید!»

‏پس از انتشار این اسناد، معتضد با من تماس گرفت و هرچه فحش ناموسی و چارواداری که تا آنروز نشنیده بودم، تحویلم داد و گوشی را قطع کرد و هیچوقت هم روشنش نکرد:)

‏گرچه فایل صوتی فحاشی او نزد من محفوظ خواهد ماند.»

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

از رئیس جمهور نظامی تا رجل سیاسی بودن زنان در مناظره میرتاج الدینی و صادقی

ش ژانویه 23 , 2021
سیاسی/ انتخابات محمدرضا میرتاج‌الدینی نماینده مجلس یازدهم و مدافع طرح اصلاح قانون انتخابات و محمود صادقی نماینده مردم تهران در مجلس دهم به عنوان منتقد این طرح از نقاط ضعف و قوت این اصلاحیه گفتند. شناسنامه به دست مقابل ساختمان وزارت کشور صف کشیده بودند، صفی که اتفاقا چندان هم […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000