گروه راستگرا و افراطی “پسران مغرور” ترامپ را از امپراتوری عزل کرد

سیاسی/ بین الملل 600bde839bcdf_600bde839bce6 گروه "پراد بویز" مدت‌ها در شمار حامیان ترامپ بود. آن‌ها ترک کاخ سفید را خیانت به خود تلقی می‌کنند. عدم عفو آشوبگران عامل حمله به ساختمان کنگره از سوی ترامپ نیز باعث ناخشنودی هواداران این گروه افراطی شده است.

گروه "پراد بویز" (پسران مغرور) مدت‌ها از دونالد ترامپ به عنوان امپراتور خود یاد می‌کردند. اظهارات دونالد ترامپ درباره تقلب انتخاباتی نیز از جمله دلایلی بود که نیروهای راست افراطی در حمایت از او و دفاع از "نتایج واقعی" انتخابات پا به میدان گذاشتند.

دونالد ترامپ در مناظره تلویزیونی با جو بایدن نه تنها اقدامات هواداران این گروه افراطی را محکوم نکرده بود، بلکه حتی به آن‌ها گفته بود: «خوددار بمانید اما آماده باشید!»

به گزارش دویچه وله پیامی که نه تنها از تقبیح خشونت‌ و خشونتگرایی از سوی دونالد ترامپ حکایت نداشت، بلکه در عمل توصیه به این گروه تلقی شد. "پراد بویز" پس از آن، این گفته ترامپ را بر روی تی‌شرت‌های خود نقش زدند و به دفاع از ترامپ ادامه دادند.

موضوع بر سر خیانت است!

هواداران این گروه افراطی بر این باورند که ترک کاخ سفید از سوی دونالد ترامپ و عقب نشینی او عملا خیانت به آن‌ها بوده است.

این موضوع که ترامپ به جای ماندن در کاخ سفید و مقاومت در برابر جو بایدن، به اقامتگاه خود در مارالاگو و به ایالت آفتابی فلوریدا رفته باعث خشم و ناخشنودی هوادارانش در گروه "پراد بویز" شده است.

مارالاگو اقامتگاهی است که پیش از این همواره به عنوان محل استراحت روسای جمهور آمریکا و مهمانان خارجی این کشور به شمار می‌آمد. اما ترامپ سال‌ها پیش از پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶، به خرید این اقامتگاه اقدام کرده بود.

"نیویورک تایمز" با اشاره به پست تلگرامی نیروهای وابسته به "پراد بویز" نوشته است که به باور این گروه، دونالد ترامپ "مرد ضعیفی" است که حاضر به دفاع از حق خود نشده و میدان را به رقیب خود وانهاده است.

افزون بر آن، هواداران "پراد بویز" از این که دونالد ترامپ در فهرست افراد بخشوده شده خود هیچ یک از عاملان حمله روز ششم ژانویه به ساختمان کنگره را منظور نکرده، خشمگین هستند.

روز چهارشنبه ۲۰ ژانویه در کانال تلگرامی "پراد بویز" پیام تبریکی خطاب به جو بایدن نیز منتشر شده است. آن‌ها نوشته‌اند: «این دولت دست‌کم در اجرای برنامه‌های خود صداقت دارد.»

زیر ذره‌بین پلیس فدرال

رسانه‌های آمریکا و از جمله "نیویورک تایمز" به نقل از اف‌بی‌آی نوشته که بازرسان در حال حاضر مشغول بررسی نقش "پراد بویز" در حمله روز ششم ژانویه به ساختمان کنگره هستند.

گفته می‌شود که این گروه به گونه‌ای سازمان یافته در آشوب آن روز نقش داشته است. اف‌بی‌آی اعلام کرده است که اعضای این گروه به وسیله "واکی تاکی" اقدامات خود را با هم هماهنگ می‌کردند.

این گروه با شعار "بدون ترامپ، صلح هرگز" به خیابان آمده بودند. این در حالی است که رهبر "پراد بویز" انریکه تاریو، پیش از آشوب روز ششم ژانویه توسط ماموران دستگیر شده بود.

گروه "پراد بویز" در سال ۲۰۱۶ توسط گوین مک‌اینس، یکی از چهره‌های رسانه‌ای آمریکا تاسیس شده است.

این گروه راست افراطی دارای گرایش‌های اسلام‌ستیزی و یهودی‌ستیزی است. "پراد بویز" در چند کشور دیگر و از جمله در بریتانیا، کانادا و استرالیا نیز عضو دارد.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

اثراتی که کرونا بر چشم دارد

ش ژانویه 23 , 2021
یک متخصص چشم پزشکی گفت: ویروس کرونا از زمان شیوع تا کنون با جهش‌های متفاوت علایم مختلفی را در مبتلایان آشکار کرده و یکی از این علایم عفونت چشم است که می‌تواند با قرمزی چشم آغاز شود. رحیم عبدالوند اظهار کرد: قرمزی، تورم و خارش از علایم عفونت چشم است […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000