تدارک حامیان ناوالنی برای تجمعات امروز در روسیه

سیاسی/ بین الملل 600bc25f89f44_600bc25f89f48 حامیان آلکسی ناوالنی، چهره به زندان افتاده مخالفان منتقد کرملین، امروز شنبه با مقامهای روسیه در تجمعات سراسری در این کشور که پلیس آنها را غیرقانونی خوانده و متعهد به در هم شکستشان شده، رویارو می‌شوند.

این تجمعات اولین اعتراضات حامیان آلکسی ناوالنی از زمان بازگشت دراماتیک او به مسکو در هفته گذشته بعد از طی معالجاتی در آلمان از بابت مسمومیت به یک ماده اعصاب و همینطور دستگیر شدنش بعد از این بازگشت هستند. او ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه را متهم به دستور دادن به قتلش کرده در حالی که کرملین آن را رد می‌کند.

حامیان او روی یک استراتژی با ریسک بالا به منظور راه انداختن یک نمایش ضد کرملین در خیابانها در زمستان و در جریان همه گیری کرونا، به منظور تحت فشار قرار دادن مقامها برای آزاد کردن او شرط بندی کرده‌اند.

این قمار در عین حال کرملین را نیز در یک بی اطمینانی نسبت به چگونه پاسخ دادن، 9 ماه قبل از برگزاری انتخابات پارلمانی قرار داده است.

غرب به مسکو گفته که او را آزاد کند و این باعث تنشهای جدید در روابط از قبل ضعیف آن با مسکو، همچنان که جو بایدن، رئیس جمهور جدید آمریکا دولتش را آغاز می‌کند، شده است.

تیم ناوالنی در تلاش برای جلب حمایت، یک ویدیو درباره یک کاخ مجلل در منطقه دریای سیاه منتشر و ادعا کرده که این کاخ به پوتین تعلق دارد و کرملین نیز این مساله را رد کرده است. این ویدیو تا اواخر روز جمعه بیش از 60 میلیون بار بازدید داشت.

پلیس در آستانه برگزاری این تجمعات دست به سرکوب زده و چندین تن از حامیان او را که متهم به فراخوان برای اعتراضات غیرقانونی کرده، دستگیر کرده و دست کم دو تن از آنها از جمله یک سخنگوی ناوالنی را برای بیش از یک هفته زندانی کرده است.

مقامها همچنین به اعلام یک تحقیقات کیفری علیه حامیان ناوالنی از بابت درخواست از افراد کم سن و سال برای شرکت در تجمعات غیرقانونی که به گفته آنها در شبکه‌های اجتماعی متعدد مطرح شده‌اند، پرداخته‌اند.

ناوالنی روز جمعه در ضمن انتشار یک پیام حمایت برای پیروانش در موعد اعتراضات، گفت می‌خواهد همه بدانند برنامه‌ای برای خودکشی در زندان ندارد.

این وکیل 44 ساله که در زندانی در مسکو در انتظار نتیجه چهار مساله حقوقی به گفته خودش ساختگی است، ولادیمیر پوتین را متهم به دستور دادن به قتل خودش کرده و حامیان ناوالنی قرار است در جریان تجمعات امروز برای مجبور ساختن کرملین به صدور دستور آزادی او فشار وارد کنند.

ناوالنی در پیامی در اینستاگرام از طریق وکیلش گفت، خواستار این است که مردم بدانند وضعیت روحی و جسمی او خوب است.

در این پست نوشته شد: فقط محض احتیاط من اعلام می‌کنم که برنامه‌ای برای اینکه خودم را از یک چارچوب پنجره آویزان کنم یا با یک قاشق تیز شده رگها یا گلویم را ببرم، ندارم!

او نوشت: من خیلی با احتیاط از پله‌ها استفاده می‌کنم. آنها هر روز فشار خون من را اندازه می‌گیرند که مثل فشار خون یک فضانورد است، بنابراین وقوع یک حمله قلبی ناگهانی هم رد می‌شود. من این حقیقت را می‌دانم که افراد خوب زیادی در خارج از زندان من هستند و اینکه کمک خواهد آمد.

مقامهای روسیه تصریح کرده‌اند که اعتراضات امروز را سرکوب خواهند کرد.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

روحانی: واکسیناسیون کرونا از بهمن ماه در کشور آغاز می‌شود

ش ژانویه 23 , 2021
سیاسی/ دولت رییس جمهوری با بیان اینکه واکسیناسیون در کشور بهمن ماه آغاز می‌شود، گفت: ‌تا رسیدن واکسن داخلی استفاده از واکسن خارجی یک ضرورت است. حجت الاسلام حسن روحانی در نشست ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: ۱۱ ماه از دوران ابتلا به این ویروس می‌گذرد و در پایان […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000