روحانی جمع و تفریق را در کلاس اول یاد نگرفته است / یک نفر به روحانی بگوید، ۸ سال تمام شد کاری بکن

سیاسی/ مجلس 600865f749537_2021-01-20_20-48 عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ مجلس گفت:این گونه رفتارها و اظهارات از شخص دوم کشور بیانگر به حاشیه راندن مسائل و یا عدم پاسخگویی است.

احمد امیرآبادی فراهانی در واکنش به اظهارات امروز رئیس‌جمهور درباره افزایش میزان وابستگی بودجه به نفت توسط مجلس و عدم اطلاع نمایندگان از عمل جمع و تفریق گفت: متاسفانه رئیس جمهور در اظهاراتی توهین‌آمیز به وکلای ملت ایران اعلام کرده، نمایندگان به نوعی جمع و تفریق را نمی‌دانند. مشکل رئیس‌جمهور این است که همین جمع و تفریق را در کلاس اول یاد نگرفته زیرا اگر بلد بود، باید اکنون حقیقت را متوجه می‌شد.

وی ادامه داد: مجلس رانت ارز 4200 تومانی را که رئیس‌جمهور و معاون اول وی طی چند سال اخیر در اختیار عده‌ای خاص مانند پسرخاله‌ها، دختر وزیر، فلان مقام دستگاه اجرایی و … قرار داده بودند را تفریق کرده و مابه‌التفاوت آن را جمع و در جیب مردم ریخته است. نمایندگان مجلس جمع و تفریق را خوب بلد هستند و این دولت است که باید پاسخگوی ریختن درآمدهای ارز ۴۲۰۰ تومانی به جیب ۱۲۰ نفر در کشور باشد.

*سود رانت ارز 4200 تومانی در جیب اقوام و دوستان آقایان

عضو هیئت رئیسه مجلس تصریح کرد: دولت برای واردات مرغ ارز 4200 تومانی را تخصیص داده و این یعنی باید هر کیلو مرغ به قیمت یک و نیم دلار و یا حدود ۸ هزار تومان محاسبه و به دست مردم برسد اما در این چند سال کدام یک از شهروندان مرغ را با این قیمت خریداری کرده است؟ در صورتی که مردم مرغ را حتی کیلویی 35 هزار تومان هم خریداری کرده‌اند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ضمن تاکید براینکه نمایندگان امسال در بودجه کار بزرگی را انجام داده اند، بیان کرد: آقایان در این چند سال ارز 4200 تومانی را تنها در اختیار افرادی که با آنها ارتباط حزبی یا گروهی داشته و یا از خویشاوندان و اقوامشان بوده‌اند، قرار داده‌اند و این افراد هم یا کالا به کشور وارد نکرده و یا کالاهای وارد شده را با قیمت بسیار بالا در بازار فروخته‌اند.

امیرآبادی‌فراهانی تاکید کرد: اگر رئیس‌جمهور این جمع و تفریق را بلد است که بله ما نمایندگان این جمع و تفریق را بلد نیستیم، ما تنها این جمع و تفریق را بلدیم که از جیب رانت‌خواران کم و تفریق کرده و به جیب مردم مستضعف و محروم بریزیم.

عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 1400 مجلس با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر همدلی قوا گفت: متاسفانه این گونه رفتارها و سخنان رئیس جمهور وحدت نمی‌آورد، هر زمان نمایندگان مجلس انتقادی را نسبت به رئیس جمهور یا وزرا انجام داده، آنها سریعاً شکایت مجلس را به رهبری برده‌اند، بنابراین وقتی کسی سنگ می‌اندازد، پاسخش کلوخ است.

وی افزود: نمی‌شود که رئیس جمهور هر روز از رسانه ملی به صورت زنده به مجلس توهین کند، اگر آقایان به دنبال حل مشکلات مردم هستند که متاسفانه اینگونه نیست باید اینگونه حرفها را کنار بگذارند زیرا امروز مردم گرفتار و درگیر هستند و از این گونه رفتارها و بگو مگوهای مسئولان خوششان نمی آید.

نماینده مردم قم در مجلس تصریح کرد: اعصاب مردم از گرانی اجناس و وضعیت معیشتی و بویژه بورس خُرد شده است، وضعیت بورسی که خود آقای رئیس جمهور و وزرا مردم را تشویق به سرمایه گذاری در آن کردند و اکنون هم مردم را رها کرده‌اند. مردم از این موارد ناراحت هستند، پس دیگر بیشتر از این آنها را غصه ندهیم.

* آقایان به جای تمسخر مجلس پاسخگوی قول‌ها و رفتارهای خود باشند

عضو هیئت رئیسه مجلس با بیان اینکه برای حل مشکلات باید در کنار هم و با همفکری به دنبال راه حل باشیم، اظهار کرد: این گونه رفتارها و اظهارات از شخص دوم کشور بیانگر به حاشیه راندن مسائل و یا عدم پاسخگویی است. من با گوش دادن به سخنان امروز رئیس‌جمهور فکر کردم، در حال انجام تبلیغات انتخاباتی است، یک نفر به وی بگوید، هشت سال دولتت تمام شد و دیگر برای مردم کاری انجام بده.

وی تاکید کرد: کسی از برداشته شدن تحریم‌ها، کاهش نرخ ارز و حل مشکلات مردم ناراحت نمی‌شود اما این گونه صحبت کردن درست نیست. اینکه دولت تمام تخم مرغ های خود را در سبد برجام گذاشت و آدمی مانند ترامپ تمام تخم‌مرغ‌ها را از بین برد، تنها بیانگر آن است که متاسفانه آقایان برای اداره کشور برنامه‌ای ندارند، آنها تنها یک برنامه داشتند و آن هم نگاه به آمریکا و اروپا بود که این کشورها هم آنطور برخورد کردند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: آقایان به جای فرافکنی و تمسخر مجلس پاسخگوی قول‌ها و رفتارهای خود نسبت به مردم باشند.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

حسام الدین آشنا به حمله کنندگان به ظریف؛ در عزای ترامپ گریبان می‌درید

چ ژانویه 20 , 2021
سیاسی/ دولت مشاور فرهنگی رئیس جمهوری در واکنش به حملات اخیر به ظریف در توئیتی نوشت: «آنان که سرنوشت سیاسی و اقتصادی خود را به ترامپیسم گره زده‌اند، به همراه او ‎سقوط را تجربه می‌کنند.» حسام الدین آشنا در واکنش به حملات تند برخی جریان‌های سیاسی به ظریف، در حساب […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000