آغاز مراسم تحلیف بایدن در حصار شدید امنیتی / جای خالی ترامپ در جشن پیروزی دموکراتها

سیاسی/ بین الملل 60084dfa22a07_2021-01-20_19-06 جو بایدن،چند ساعت مانده به برگزاری مراسم تحلیف‌اش به عنوان رئیس جمهوری جدید آمریکا در توییتر نوشت که امروز، روز جدیدی در آمریکاست.

مراسم تحلیف رویدادی رسمی است که در آغاز هر دوره جدید ریاست‌جمهوری در واشنگتن‌ دی‌سی، پایتخت، برگزار می‌شود.

تنها کاری که رییس‌جمهوری منتخب آمریکا باید در این مراسم انجام دهد،‌ ادای سوگند است:‌ "من رسما سوگند یاد می‌کنم که مسئولیت ریاست جمهوری ایالات متحده را صادقانه انجام دهم و تا جایی که توان دارم از قانون اساسی ایالات متحده پاسداری، حفاظت و دفاع کنم."

بعد از ادای این کلمات روند انتقال قدرت کامل می‌شود و جو بایدن به طور رسمی چهل و ششمین رییس‌جمهوری این کشور خواهد شد. البته این پایان مراسم نیست و جشن‌ معارفه ادامه خواهد داشت.

کاملا هریس هم بعد از ادای سوگند، رسما معاون رییس‌جمهور کشور خواهد شد. معاون رییس‌جمهور به طور معمول پیش از خود رئیس جمهوری سوگند یاد می‌کند.

البته مراسم تحلیف جو بایدن، چهل و ششمین رئیس‌جمهور آمریکا با شرایطی بسیار متفاوت و منحصر به فرد در تاریخ آمریکا برگزار می‌شود، برخلاف عرف همیشگی، رئیس جمهور قبلی برای انتقال قدرت حضور ندارد.
نگرانی‌های امنیتی به شدت بالاست و ظاهرا این نیروهای امنیتی هستند که حضار مراسم تحلیف را تشکیل می‌دهند، پاندمی کرونا و نگرانی‌ها از شیوع، حضور مردمی را محدود کرده و ترس از تکرار حادثه کنگره و درگیری‌های مسلحانه حامیان ترامپ تدابیر امنیتی را تشدید کرده است.

به هر حال شکل و شمایل مراسم تحلیف بایدن با همه این نگرانی‌ها و مشکلات در نوع خود شاید اولین باشد. تدارکات زیادی برای چشم‌نواز کردن و مهم نشان دادن این رویداد چیده شده است.

جو بایدن در توئیتی نوشت: امروز، روز جدیدی برای آمریکاست

جو بایدن،چند ساعت مانده به برگزاری مراسم تحلیف‌اش به عنوان رئیس جمهوری جدید آمریکا در توییتر نوشت که امروز، روز جدیدی در آمریکاست.

جو بایدن رئیس جمهوری منتخب آمریکا به همراه « جیل» همسرش صبح روز چهارشنبه به وقت واشنگتن و قبل از مراسم تحلیف خود، برای نیایش به کلیسا «سنت متیو» شهر واشنگتن رفت.

تصاویری از کنگره آمریکا قبل از آغاز مراسم تحلیف

آنتونی بلینکن، گزینه پیشنهادی وزیر خارجه آمریکا و «لیندا توماس گرینفیلد»، نامزد تصدی نمایندگی آمریکا در سازمان ملل در حال صحبت کردن با یکدیگر دیده می‌شوند.

تاکنون جورج بوش و باراک اوباما به همراه همسرانشان برای حضور در مراسم تحلیف به ساختمان کنگره رسیدند.

باراک اوباما و همسرش به ساختمان کنگره برای مراسم تحلیف بایدن وارد شدند.

جورج دبلیو بوش و همسرش هم برای شرکت در مراسم تحلیف بایدن وارد ساختمان کنگره شدند.

میچ مک کانل و چاک شومر هم از جمله سایر سیاستمداران شاخص آمریکایی هستند که خود را به کنگره رساندند.

پرچم به جای افراد در مراسم تحلیف بایدن

در مراسم تحلیف جو بایدن هزاران پرچم مقابل کاخ سفید نصب شده است تا نمادی برای عدم حضور مردمی در این مراسم باشد.

هر چهار سال یک بار صد‌ها هزار آمریکایی به طور سنتی در مراسم تحلیف ریاست جمهوری شرکت می‌کردند. اما امسال این مراسم به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

واکنش عباس عبدی به احضار وزیر ارتباطات

چ ژانویه 20 , 2021
سیاسی/ سیاست داخلی عباس عبدی در واکنش به احضار وزیر ارتباطات به دلیل عدم اجرای حکم قضایی فیلترینگ اینستاگرام، نوشت: ‏دشمنی با فضای مجازی و فیلتر آن، بسیار نابخردانه‌تر از تحریم گوجه فرنگی و دوش حمام و دفاع از خزینه است. badoorbin.comakhbarazad.comمنبع : خبرفوری

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000