حقوق کارگران کفاف ۱۰ روز زندگی آنها را می دهد

600805af35e6c_2021-01-20_13-57 رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی می گوید: تعیین مزد منطقه ای به شکل دستوری ممکن نیست و قبل از پرداختن به مساله منطقه ای کردن دستمزدها، اقتصاد کشور باید به ثبات و تعادل لازم برسد.

فتح اله بیات در ارزیابی تعیین مزد کارگران به شکل منطقه ای گفت: در شرایط حاضر دستمزدی که کارگران دریافت می کنند با خط معیشت و فقر فاصله بسیاری دارد و لذا منطقه ای شدن دستمزدها از این جهت موجب تیعیض مزدی می شود.

وی با بیان اینکه حقوق و دریافتی کارگران تنها کفاف ۱۰ روز زندگی آنها را می دهد، افزود: وقتی بیش از ۸۰ درصد کارگران حداقل بگیرند و هنوز در بحث تعیین و پرداخت حداقل مزد مشکلاتی داریم نمی توانیم به منطقه ای شدن دستمزد فکر کنیم.

رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی تاکید کرد: صرفنظر از اینکه هزینه ها در کلان شهرها بیشتر از شهرهای کوچک یا نقاط دور افتاده است، دستمزد مصوب باید هزینه های معیشت یک خانوار را تامین کند لذا باید دید که این رقم در کلان شهرها یا مناطق دیگر چه عددی است و بر اساس آن در خصوص تعیین مزد منطقه ای تصمیم گیری کرد.

بیات با بیان اینکه در تمام کشورها حداقل مزد در مناطق مختلف رعایت می شود، گفت: دستمزد منطقه ای به شکل دستوری ممکن نیست و اگر قرار است در سالهای آینده به این بحث ورود کنیم لازم است تحقیق و بررسی و کار کارشناسی در این خصوص صورت گیرد و همه ابعاد و جوانب آن درنظر گرفته شود.

به گفته این مقام مسئول کارگری قبل از پرداختن به مساله منطقه ای کردن دستمزدها، اقتصاد کشور باید به ثبات و تعادل لازم برسد و در صورت تحقق این امر، با همکاری و مشارکت و بهره گیری از نظرات گروههای کارگری مقدمات مزد منطقه ای در چارچوب سه جانبه گرایی و قانون کار فراهم شود.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

آیت الله جنتی: دنیا باید از جمهوری اسلامی ایران الگو بگیرد

چ ژانویه 20 , 2021
سیاسی/ سیاست داخلی دبیر شورای نگهبان گفت: دنیا باید از جمهوری اسلامی ایران الگو بگیرد و به آمریکای بحران‌زده باج ندهد و سیاست مستقل خود را داشته باشد. آیت‌الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان صبح امروز (چهارشنبه، ۱ بهمن ۱۳۹۹) در جلسه این شورا با اشاره به مراسم تحلیف رئیس‌جمهور […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000