حسین شریعتمداری: هدف دولت روحانی از تحریم ترامپ و پومپئو، چراغ سبز به بایدن است

سیاسی/ سیاست داخلی 6007bfd530679_6007bfd53067c مدیر مسئول روزنامه کیهان نوشت: هدف از تحریم ترامپ و پمپئو و سایر مقامات ارشد آمریکایی، چراغ سبز دولت روحانی به بایدن بوده و با هدف جلب نظر و توجه او صورت گرفته است.

حسین شریعتمداری در این روزنامه نوشت: دیروز سخنگوی محترم وزارت خارجه کشورمان اعلام کرد: «مقامات ارشد آمریکا شامل دونالد ترامپ رئیس‌جمهور، مایک پمپئو وزیر امور خارجه‌، مارک اسپر وزیر دفاع سابق، کریستوفر میلر سرپرست وزارت دفاع‌، استیون منوچین وزیر خزانه‌داری‌، جینا هسپل رئیس ‌آژانس مرکزی اطلاعات (سیا)‌، جان بولتون مشاور سابق امنیت ملی‌، برایان هوک رئیس ‌سابق گروه اقدام علیه ایران و نماینده سابق ویژه وزارت امور خارجه آمریکا در امور ایران، الیوت آبرامز نماینده ویژه وزارت امور خارجه آمریکا در امور ایران و آندریا گاکی مسئول اداره کنترل دارایی‌های خارجی آمریکا (اوفک) از امروز در فهرست تحریم‌های ایران قرار می‌گیرند»!

این اقدام وزارت امور خارجه کشورمان در حالی است که ترامپ، پمپئو و سایر مقامات ارشد آمریکایی که به گفته سخنگوی محترم وزارت خارجه «از امروز در فهرست تحریم‌های ایران قرار گرفته‌اند»! دقیقاً از همین امروز، دوران مسئولیتشان تمام شده است! و دیگر در دولت آمریکا، جایگاه و مسئولیتی ندارند!

وزارت محترم امور خارجه این پرسش را بی‌پاسخ گذاشته است که اگر قرار بر تحریم آنها بود، چرا حالا که از مسئولیت برکنار شده‌اند؟! در این خصوص اشاره به چهار نکته ضروری به نظر می‌رسد:

۱- ممکن است گفته شود تحریم آنها ربطی به جایگاه و مسئولیتشان ندارد که بعد از برکناری آنان از مسئولیت، توجیهی نداشته باشد! که باید گفت دشمنی‌ها و جنایات این عده علیه ایران اسلامی و مردم این مرز و بوم در دوران مسئولیت آنها و با بهره‌گیری از مسئولیت‌هایی که داشته‌اند صورت گرفته است بنابراین چرا و با کدام توجیه سیاسی، عقلی و منطقی، تحریم آنها به دوران بعد از مسئولیتشان موکول شده است؟! باید توجه داشت که تحریم ترامپ و پمپئو و سایر مقامات ارشد آمریکایی یک اقدام ضروری بوده است و سخن آن است که چرا از مدت‌ها قبل صورت نپذیرفته و تا پایان مسئولیت آنها به تاخیر افتاده است.

۲- با نگاهی گذرا به نمونه‌هایی از وادادگی و انفعال دولت کنونی در سیاست خارجی و گره‌زدن آشکار و بارها اعلام شده امور کشور به تحولات و بایدها و نبایدهای آمریکا، از یکسو و از سوی دیگر با توجه به امیدی که دولت محترم به روی کار آمدن دولت بایدن بسته و به صراحت اعلام کرده بود، این احتمال قوت می‌گیرد که هدف از تحریم ترامپ و پمپئو و سایر مقامات ارشد آمریکایی، چراغ سبز دولت به بایدن بوده و با هدف جلب نظر و توجه او صورت گرفته باشد!

۳- اگرچه بیان این نکته تلخ و ناگوار است ولی از آنجا که تاکنون در مواضع و عملکرد دولت و وزارت خارجه کشورمان شاهد برخی از نمونه‌های ناهمخوان با مبانی انقلاب و منافع ملی کشورمان بوده‌ایم بعید نیست که تصمیم به تحریم مقامات آمریکایی آنهم بعد از برکناری از مسئولیت‌هایی که داشته‌اند، از سوی جریان خزنده‌ای صورت گرفته و یا به مسئولان دولت و وزارت خارجه القاء شده باشد که برای حرمت و آبروی نظام اهمیتی قائل نبوده‌اند!

۴- در بیانیه وزارت خارجه کشورمان به جنایات ترامپ و پمپئو و سایر مقامات ارشد آمریکایی در به شهادت رساندن سرداران بزرگوار مقاومت، حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس اشاره شده است که اقدامی درخور تقدیر است و البته انتظار می‌رفت در بیانیه یاد شده روی تصمیم قطعی جمهوری اسلامی ایران بر انتقام خون پاک و مطهر شهدای بزرگوار مقاومت، شهید سلیمانی و شهید ابومهدی و اینکه عاملان ترور آن عزیزان بعد از برکناری نیز از قصاص در امان نخواهند بود هم تاکید ویژه‌ای می‌شد.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

واکنش واعظی به حمایت دولتی‌ها از کاندیداتوری لاریجانی در ۱۴۰۰

چ ژانویه 20 , 2021
سیاسی/ انتخابات رئیس دفتر رئیس جمهور در واکنش به اخباری پیرامون حمایت حزب اعتدال و توسعه از علی لاریجانی به عنوان کاندیدای ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ گفت: حزب اعتدال و توسعه هنوز برای انتخابات بحثی نکرده است. محمود واعظی ضمن تکذیب اخبار برخی رسانه‌ها مبنی بر تصمیم حزب اعتدال و توسعه برای […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000