ممانعت سربازان اوگاندایی از دیدار سفیر آمریکا با رهبر اپوزیسیون

سیاسی/ بین الملل 6006bb9730981_6006bb9730983 پرسنل امنیتی مانع ورود سفیر آمریکا در کامپالا به محل سکونت "بابی واین"، رهبر اپوزیسیون و دیدار آن دو شدند که باعث شد سفارت آمریکا حبس خانگی "واین" را یک نشانه "نگران‌کننده" بنامد.

واین که نام واقعی او "رابرت کیاگلانی" است، از روز پنج‌شنبه اندکی پس از رأی دادن در انتخابات ریاست جمهوری اوگاندا، در حبس خانگی به سر می‌برد.

"یووری موسونی"، رئیس جمهور ۷۶ ساله اوگاندا که از ۱۹۸۶ در قدرت بوده است، با ۵۹ درصد آرا در مقابل واین با ۳۵ درصد آرا، پیروز انتخابات اعلام شد.

سفارت آمریکا در کامپالا اواخر روز دوشنبه در بیانیه‌ای گفت: "ناتالی ای. براون"، از دیدار با کیاگلانی در محل سکونت او در حومه‌ای در حاشیه‌های شمالی پایتخت، منع شده است.

این سفارت‌خانه اعلام کرد: براون می‌خواست "سلامت و امنیت" واین را بررسی کند. "افوانو اوپوندو"، سخنگوی دولت اوگاندا به تماس رویترز برای اظهارنظر پاسخ نداد.

سفارت‌ آمریکا در کامپالا اعلام کرد انتخابات هفته گذشته در اوگاندا با آزار نامزدهای اپوزیسیون، سرکوب رسانه و مدافعان حقوق و قطعی سراسری اینترنت در کشور همراه بوده است.

این سفارت‌خانه افزود: این اعمال غیرقانونی و حبس خانگی مؤثر یک نامزد ریاست جمهوری، روند نگران‌کننده‌ای را در رویه دموکراسی اوگاندا ادامه می‌دهد.

آمریکا و اتحادیه اروپا به خاطر رد اعتبار و شکست مقامات اوگاندا در به کار بستن توصیه‌های مأموریت‌های قبلی، از اعزام مأموریت نظارتی برای انتخابات اوگاندا خودداری کردند.

در طی مبارزات انتخاباتی نیز مأموران امنیتی مرتباً تجمعات واین را با گاز اشک‌آور، گلوله، ضرب و شتم و بازداشت از بین می‌بردند. آن‌ها برای این اعمال خود به تخطی از قوانینی که برای جلوگیری از گسترش ویروس کووید ۱۹ وضع شده بودند، ارجاع می‌دادند.

در ماه نوامبر با حمله نیروهای امنیتی به اعتراضی که پس از دستگیری واین بابت نقض ادعایی اقدامات علیه ویروس کرونا تشکیل شد، ۵۴ نفر کشته شدند.

واین و بستر اتحاد ملی او (NUP) نتایج انتخابات را رد کرده و گفته‌اند در حال برنامه‌ریزی برای یک چالش دادگاهی هستند.

نیروهای امنیتی روز دوشنبه دفاتر حزب اپوزیسیون در پایتخت را محاصره کردند؛ اقدامی که به گفته این حزب، تلاش‌های آن‌ها برای گردآوری و کنار هم گذاشتن شواهد بی‌قانونی مرتکب شده حین انتخابات را دشوارتر می‌کند.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

ماجرای عجیب سوء‌استفاده‌ آقای بازیگر از دختر دلباخته/ ویدئو

س ژانویه 19 , 2021
شاید ازدواج با یک بازیگر مشهور، رویای برخی جوانان باشد، اما همیشه روابط با مشاهیر، عاشقانه و رویایی پیش نمی‌رود. شاید برای هر جوانی دوستی و ازدواج با مشاهیر سینما یک اتفاق جذاب و بی نظیر باشد، اما هیچ وقت نقاط منفی این رویا مورد توجه قرار نمی گیرد. البته […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000