۲۳۸ تن دیگر به دستور دولت ترکیه دستگیر شدند

سیاسی/ بین الملل 60069168de408_60069168de40b خبرگزاری رسمی ترکیه امروز (سه شنبه) از صدور حکم دستگیری ۲۳۸ تن دیگر در عملیاتی برای هدف قرار دادن مظنونان در ارتش به اتهام ارتباط با سازمان گولن خبر داد.

این عملیات در ۶۰ استان ترکیه بخشی از سرکوب چهار ساله علیه شبکه فتح‌الله گولن، روحانی در تبعید و مخالف دولت ترکیه است که به گفته آنکارا در کودتای ۲۰۱۶ دست داشته اما گولن که در آمریکا به سر می‌برد، این اتهام را رد می‌کند؛ در آن کودتای نافرجام بیش از ۲۵۰ تن کشته شدند.

خبرگزاری آناتولی گزارش داد، ۱۶۰ تن در جدیدترین یورش پلیس ترکیه به دستور دادستان‌های ازمیر بازداشت شده‌اند. همچنین مظنونان در قبرس شمالی که ارتش ترکیه در آن مستقر هستند، هدف قرار گرفته‌اند.

خبرگزاری آناتولی همچنین گزارش کرد، در میان مظنونان، ۲۱۸ تن پرسنل ارتش هستند که شامل شش سرهنگ، سه سرهنگ دوم و ۹ سرگرد می‌شوند.

از زمان کودتای نافرجام در ترکیه، حدود ۸۰ هزار تن در انتظار دادگاه، در بازداشت هستند و حدود ۱۵۰ هزار تن از نیروهای خدمات دولتی، پرسنل ارتش و سایرین یا تعیلق شده یا از کار برکنار شده‌اند.

بیش از ۲۰ هزار تن دیگر نیز از ارتش ترکیه اخراج شده‌اند.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

جنجال‌های ادامه‌دار حضور ترامپ در «تنها در خانه»/ حمله سلبریتی‌ها به بازیگر هالیوودی

س ژانویه 19 , 2021
اظهارات یک بازیگر هالیوودی در حمایت از دونالد ترامپ، واکنش سلبریتی‌های آمریکایی را در پی داشت. بعد از درخواست‌هایی که برای حذف دیجیتالی ترامپ از فیلم سینمایی «تنها در خانه ۲: گمشده در نیویورک» صورت گرفته بود، کریستی سوانسون بازیگر هالیوودی در حمایت از ترامپ گفت خودش نیز تمایل دارد، […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000