کامالا هریس با استعفا از سنا برای ریاست آن آماده می‌شود

سیاسی/ بین الملل 6005d62f216eb_2021-01-18_22-10 کامالا هریس که معاون رئیس جمهوری منتخب آمریکا است، روز دوشنبه استعفای خود را به طور رسمی از کرسی کالیفرنیا در سنا ارائه داد.

معاون رئیس جمهوری آمریکا، ریاست سنا را برعهده خواهد داشت. از این رو، در حالیکه هریس از کرسی کالیفرنیا استعفا می‌دهد اما هنوز در این مجلس حضور دارد و بر کرسی ریاست آن می‌نشیند.

با توجه به اینکه آرای دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان در سنای آمریکا به دنبال انتخابات ۱۳ آبان، برابر شده است، نقش هریس در تصویب یا رد طرح‌ها و لوایح بسیار تاثیرگذار است در حالیکه نقش مایک پنس معاون ترامپ در سنا به دلیل اکثریت جمهوری‌خواهان، بیشتر تشریفاتی شده بود.

هریس به همراه جو بایدن رئیس جمهوری منتخب، ظهر چهارشنبه به وقت محلی برای در دست گرفتن قوه مجریه آمریکا سوگند یادخواهند کرد.

به این ترتیب، هریس همچون معاونان سابق و پیشین رئیس جمهوری آمریکا، تنها پستی را برعهده خواهد داشت که همزمان در دو قوه مجریه و مقننه فعالیت خواهد داشت.

به دنبال این استعفا، گاوین نیوسام فرماندار کالیفرنیا، الکس پادیلا وزیر داخلی این ایالت را به عنوان جانشین هریس در مدت باقی مانده دوره وی در سنای آمریکا معرفی کرده است.

این کرسی، در انتخابات ۲۰۲۲ در معرض رای مردمی قرار خواهد گرفت.

معاون رئیس جمهوری منتخب آمریکا در استعفانامه خود نوشته است: همانطور که از سنا استعفا می‌دهم، آماده می شوم سوگندی یاد کنم که بتوانم بر آن ریاست کنم.

هریس اکنون به عنوان نخستین زن آسیای جنوبی و نخستین رنگین‌پوستی است که به معاون رئیس جمهوری رسیده است.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

راه آهن گیلان برای مسکو بسیار مهم است

د ژانویه 18 , 2021
سفیر جمهوری فدراتیو روسیه در ایران، اتصال منطقه آزاد انزلی به راه آهن را برای روسیه بسیار مهم و حائز اهمیت دانست. لوان جاگاریان در دیدار با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی، با بیان اینکه گیلان زبیاترین و بهترین استان ایران است، اظهار کرد: گیلان از جایگاه و سابقه طولانی در […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000