۵ نکته مهم درباره ماسک زدن در دوران کرونا

60047d8cd8f80_2021-01-17_21-40

حدود یک سال است که همه مردم جهان با کرونا آشنا شده اند و یکی از بهترین روش‌ها برای پیشگیری از کرونا را می‌توان استفاده از ماسک دانست. درواقع این بسیار مهم است که سعی کنیم در همه ایام و به ویژه در مکان‌های عمومی از ماسک استفاده کنیم.

استفاده از ماسک‌های مختلف هر یک بر اساس کیفیت و نحوه استفاده ما می‌تواند مفید یا غیر مفید باشد، بنابراین بسیار مفید خواهد بود که نکات مهم استفاده از ماسک را بدانیم:

 ماسک
مطمئن شوید که متناسب است

همانطور که برای انتخاب سایر لباس‌های خود دقت می‌کنید که اندازه باشند، برای انتخاب ماسک نیز باید دقت کنید که کاملا اندازه صورت شما باشد. وقتی ماسک از صورت شما بزرگتر یا بیش از حد تنگ باشد کارایی خود را از دست می‌دهد و خطر مشکل تنفسی (در هنگام تنگ بودن) و ورود قطرات تنفسی آلوده (در هنگام بزرگ بودن) را افزایش می‌دهد.

جنس ماسک
جنس ماسک مهم است

مانند هر لباس دیگری، بسیار مهم است که ماسک شما بیش از حد زبر یا از جنس مواد پلاستیکی با حداقل قدرت تنفسی نباشد و شما بتوانید از زیر آن به راحتی تنفس داشته باشید؛ بنابراین به جنس ماسک خود دقت کنید.

ماسک آلوده
از ماسک آلوده مجدد استفاده نکنید

این بسیار مهم است که وقتی یک روز طولانی را با ماسک خود در مکان‌های شلوغ می‌گذرانید، حتما ماسک خود را تمیز یا تعویض کنید و از استفاده مجدد از ماسک آلوده جدا خودداری کنید.

شستشوی ماسک
ماسک خود را با دقت بشویید

تمیز کردن صحیح ماسک یک نکته بسیار کلیدی است، بهتر است ماسک را در آب گرم شسته و در هوای آزاد خشک کنید، البته ماسک‌هایی که پارچه‌های با دوام‌تر دارند می‌توانند در خشک کن قرار بگیرند.

اشتراک ماسک
ماسک خود را با دیگران به اشتراک نگذارید

آیا شما مسواک خود را با دیگران شریک می‌شوید؟ ماسک هم دقیقا مانند مسواک است و به هیچ وجه نباید ماسک خود را به دیگر اعضای خانواده بدهید، حتی به همسر یا فرزندانتان.

badoorbin
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

چرا واکسن ایرانی بزنیم/ خوب و بد واکسن‌های خارجی

د ژانویه 18 , 2021
موضوع واکسیناسیون علیه بیماری کووید ۱۹، یکی از مهم‌ترین سیاست‌های بهداشتی و برنامه‌های سازمان بهداشت جهانی برای کنترل این بیماری است که البته استفاده از کدام واکسن‌ها، جای بحث و بررسی دارد. به گزارش خبرنگار مهر، با گذشت چند ماه از شیوع کرونا و ماندگاری این ویروس در جهان، محققان […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000