مرد ولزی برای یافتن ۲۰۰ میلیون پوند بیت کوین در زباله‌دانی کمک خواست 

6002efc6adbce_2021-01-16_17-23 یک مرد ولزی متخصص کامپیوتر که سال‌ها پیش هارد دیسک حاوی کیف مجازی بیت‌ کوینش را دور انداخته، اکنون برای یافتن ثروت ۲۰۰ میلیون پوندی‌اش (۲۲۵ میلیون یورو) در زباله‌دانی از شهرداری کمک خواسته است.

جیمز هاولز ۳۵ ساله در تابستان ۲۰۱۳ کیف پول دیجیتالی حاوی اطلاعات مربوط به ۷ هزار و ۵۰۰ بیت کوین خودش را به سطل آشغال انداخت و تا به امروز تلاش کرده تا دوباره هارد دیسک ارزشمند گمشده را بیابد.

او این تعداد بیت کوین را در سال ۲۰۰۹ یعنی در زمانی خرید که ارزهای رمزنگاری شده هنوز چندان شناخته شده نبود و ارزش واحد آن هنوز کمتر از دو دلار بود. بهای بیت کوین در حال حاضر حدود ۲۷ هزار و ۷۶۷ پوند (۳۱ هزار و ۲۳۲ یورو) است.

هاولز که اهل شهر نیوپورت است، به شورای این شهر پیشنهاد داده که اگر شهرداری به او در یافتن هارد دیسکش کمک کنند، ۲۵ درصد از ثروت خود را به آنها می‌دهد. اما شورای شهر نیوپورت به دلیل هزینه‌های زیاد این کار، قوانین مانع صدور مجوز و اثرات مخرب زیست محیطی، این درخواست را رد کرده است.

آقای هاولز گفت: «آنچه من به شورای نیوپورت می‌گویم این است كه اجازه دهند در منطقه خاصی جستجو كنم و آن هارد را پیدا كنم، خیلی هم خوشحال خواهم شد كه ۲۵ درصد از ثروتم را به مردم نیوپورت بدهم.»

وی افزود: «نحوه کار دفن زباله در سال ۲۰۱۳ به این ترتیب بود که وقتی سطل آشغال عمومی پر می‌شد، یک شماره سریال به آن داده می‌شد، سپس آن را در یک گودال رو باز ریخته و دفن می‌کردند. تازه یک شماره مرجع شبکه هم به آن داده می‌شد.»

مرد مالباخته و بدشانس با این توضیح گفت: «بنابراین اگر بتوانم به سوابق محل دفن زباله‌ها دسترسی پیدا کنم و هفته‌ای را که هاردم را دور انداختم پیدا کنم، آن وقت می‌توانم شماره سریال سطل آشغالی را که در آن بوده شناسایی و محل مرجع شبکه دفن زباله را مشخص کنم.»

وی معتقد است که ارزش کیف رمز‌ ارزهایش تا ده سال آینده ممکن است به یک میلیارد پوند برسد.

به نظر می‌رسد جیمز هاولز یا افرادی مانند او برای یافتن یک شئ مشابه پیش از این هم با شهرداری تماس گرفته‌اند. سخنگوی شورای شهر نیوپورت در این زمینه گفته است: «از سال ۲۰۱۴ بارها با شورای شهر نیوپورت در مورد امکان بازیابی یک قطعه سخت‌افزاری که گفته می‌شود حاوی بیت کوین است تماس گرفته شده است.»

وی افزود: «هزینه حفر محل دفن زباله، ذخیره‌سازی و تصفیه دوباره زباله‌ها ممکن است به میلیون‌ها پوند برسد. ضمن آن که هیچ گونه تضمینی وجود ندارد برای آن که شئ مورد نظر را بیابیم یا این که حتی این شئ در صورت یافته شدن هنوز در وضعیت مطلوب و قابل استفاده‌ای قرار داشته باشد یا نه.»

شورای شهر نیوپورت همچنین بارها به آقای هاولز گفته است كه صدور مجوز حفاری تحت اختیارات آنها نیست و ضمنا خود عملیات حفاری نیز تأثیر مخربی بر محیط زیست خواهد داشت.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

روایت رضا کیانیان از تابلوی ۱۰۰ میلیونی‌اش/ زن بر سر دو راهی؛ شاخه: بمان، پرنده: برو!

ش ژانویه 16 , 2021
فعالیت هنری رضا کیانیان تنها به بازیگری محدود نمی‌شود و او در عرصه طراحی صحنه، مجسمه‌سازی و عکاسی هم فعالیت می‌کند. اخیراً تابلوی عکس او در حراج تهران به فروش رفت. روز گذشته در سیزدهمین حراج تهران تابلوی عکس "دیگر مپرس از من نشان" رضا کیانیان به قیمت ۱۰۰ میلیون […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000