تداوم عقب‌نشینی نیروهای آمریکا از افغانستان با وجود منع قانونی

سیاسی/ بین الملل 5ffd81035f9ec_5ffd81035f9ef وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد، ارتش ایالات متحده خروج نیروهای آمریکا از افغانستان را متوقف نکرده، این در حالی است که قانون جدید، کاهش بیشتر نیرو را بدون ارسال ارزیابی ریسک‌ها توسط پنتاگون به کنگره، ممنوع کرده است.

این وزارت‌خانه در بیانیه‌ای گفت: در حال حاضر دستور جدیدی که بر پیشرفت کاهش مبتنی بر شرایط- که انتظار می‌رود تا ۱۵ ژانویه ۲۰۲۱ به ۲ هزار و ۵۰۰ سرباز برسد- تأثیر بگذارد، صادر نشده است.

اقدام پنتاگون احتمالاً قانون‌گذاران جمهوری‌خواه و دموکرات را که با کاهش بیشتر سربازان مخالف هستند، عصبانی می‌کند و نگرانی‌ها در مورد بی‌اعتنایی دولت ترامپ به کنگره، حتی در روزهای پایانی آن را تجدید می‌کند.

یک دستیار کنگره که در مقام ناشناس صحبت می‌کرد، گفت: اگر آن‌ها به کاهش ادامه دهند، این نقض قانون است.

کاخ سفید از اظهارنظر خودداری کرده است.

متوقف کردن عقب‌نشینی می‌تواند روند صلح افغانستان با میانجی‌گری آمریکا را به خطر بیندازد چرا که توافق فوریه ۲۰۱۹ با طالبان خواستار عقب‌نشینی کامل نیروهای آمریکا تا ماه مه، در ازای تحقق تضمین‌های امنیتی شورشیان طالبان است.

در ماه نوامبر، پنتاگون گفت تعداد نیروهای آمریکا در افغانستان را تا اواسط ژانویه از ۴ هزار و ۵۰۰ به ۲ هزار و ۵۰۰ سرباز کاهش می‌دهد.

اما این ماه کنگره یک لایحه سیاست دفاعی را- ضمن نادیده گرفتن وتوی دونالد ترامپ- وضع کرد که استفاده از بودجه اختصاص یافته برای سال مالی ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ برای پرداخت عقب‌نشینی زیر ۴ هزار نفر سرباز آمریکایی را تا زمانی که کریستوفر میلر، وزیر دفاع "ارزیابی جامع و بین‌سازمانی از ریسک‌ها و تأثیرات" ارائه نکرده، منع می‌کند.

تعداد سربازانی که از زمان تصویب قانون جدید از افغانستان خارج شده‌اند، نامشخص است.

یک مقام دفاعی گفت سطح سربازان آمریکا همین حالا نزدیک به ۳ هزار است.

این قانون همچنین ارزیابی ریسک قبل از اینکه تعداد سربازان آمریکا به زیر ۲ هزار کاهش پیدا کند، را ملزم می‌کند.

پنتاگون اعلام کرد در حال ارزیابی تأثیری است که این قانون بر قدرت نیروهای آمریکا در افغانستان خواهد گذاشت.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

همایون شجریان برای یک سریال می‌خواند

س ژانویه 12 , 2021
همایون شجریان با خواندن تیتراژ سریال "جیران" به کارگردانی حسن فتحی برای اولین بار به شبکه نمایش خانگی ورود می‌کند. خواندن تیتراژ سریال "رسم عاشقی" به کارگردانی سعید سلطانی، اولین تجربه همایون شجریان در تیتراژخوانی سریال تلویزیونی بود. تجربه‌ای که همایون بار دیگر آن را در تلویزیون تکرار نکرد. تجربه‌های […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000