مصر هم حریم هوایی خود را به روی قطر گشود

سیاسی/ بین الملل 5ffd731eaf544_5ffd731eaf546 مصر از بازگشایی حریم هوایی خود به روی هواپیماهای قطری خبر داد.

سازمان هواپیمایی مصر اعلام کرد که از صبح امروز سه‌شنبه قاهره اجازه ورود هواپیماهای قطری به حریم هوایی خود را می‌دهد.

در همین حال اشرف نویر، رئیس سازمان هواپیمایی مصر در سخنانی در این باره گفت که از این پس شرکت هواپیمایی مصر و قطر و همچنین شرکت‌های هواپیمایی خصوصی می‌توانند سفرهایشان را در فرودگاه‌های دو کشور از سر بگیرند و برنامه پروازهایشان را برای سازمان هواپیمایی قطر و مصر ارسال کنند تا با آن موافقت شود.

همچنین منابع آگاه اعلام کردند که از ساعات اولیه صبح امروز به هواپیماهای قطری اجازه عبور از حریم هوایی مصر داده شد و این هواپیماها دستورالعمل‌های عبور از آسمان مصر را دریافت کردند و هواپیماهای قطری در شرایط اضطراری می‌توانند در مصر فرود بیایند.

پیش از این بحرین، امارات و عربستان نیز در اقدامی مشابه حریم هوایی‌شان را به روی قطر گشودند.

عربستان، مصر، بحرین و امارات متحده عربی در ۵ ژوئن ۲۰۱۷ تمام روابط دیپلماتیک خود با قطر را قطع و علیه این کشور تحریم‌های اقتصادی اعمال کردند. این کشورها قطر را به «حمایت از گروه‌های تروریستی» متهم کردند.

قطر نیز اتهامات این کشورها را رد و اعلام کرد که هیچ درخواست مغایر حقوق بین‌المللی را نخواهد پذیرفت. این بحران با تلاش‌های کویت در نشست اخیر شورای عالی شورای همکاری خلیج فارس پایان یافت و کشورهای مذکور اقدامات محاصره کننده قطر را لغو کردند.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

مرد ۲۰۰ میلیارد دلاری!

س ژانویه 12 , 2021
ثروتمندترین فرد جهان اکنون بالای ۲۰۰ میلیارد دلار ثروت دارد. رکوردشکنی های ایلان ماسک کماکان ادامه دارد و وی اکنون با ۲۰۹ میلیارد دلار ثروت بالاتر از هر فرد دیگری از جمله جف بزوس در صدر فهرست ثروتمندان دنیا قرار دارد. تنها در روز دهم ژانویه ثروت وی ۱۴ میلیارد […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000