تانک‌های هند و چین روبه‌روی یکدیگر در منطقه “لداخ” کشمیر

سیاسی/ بین الملل 5ffc2e1423241_2021-01-11_14-23 تصاویر ماهواره‌ای پخش شده در شبکه‌های اجتماعی ظاهراً نشان می‌دهد در تحولات اخیر در امتداد "خط واقعی کنترل"، ارتش چین و هند تانک‌هایی را در برد شلیک روبه‌روی یکدیگر در منطقه "لداخ" واقع در کشمیر مستقر کرده‌اند.

در حالی که مکان دقیقی که کشورهای مربوطه تانک‌های خود را مستقر کرده‌اند، مشخص نیست، تصاویر این ظن را بیان می‌کنند که مکان تانک‌ها می‌تواند منطقه گذرگاه کوه Rezang La در خط واقعی کنترل باشد.

اینکه کدام کشور در ابتدا به تقویت این منطقه حساس ژئوپلوتیکی پرداخته هم نامشخص است.

اظهارات رسمی توسط هند یا چین در این باره مطرح نشده است.

این اخبار تنها ۳ روز پس از آن مطرح می‌شود که سربازی از ارتش آزادی‌بخش خلق چین (PLA) توسط هند در نزدیکی تپه "گورونگ" در بخش چوشول در شرق لداخ روز ۸ ژانویه (۱۹ دی) دستگیر شد. China Military Online، پرتال خبری تحت اداره PLA روز گذشته اعلام کرد این سرباز "به خاطر تاریکی و جغرافیای پیچیده" راهش را گم کرده و خواستار بازگشت فوری وی به چین شد.

هند در حال تحقیق در مورد شرایطی است که تحت آن سرباز چینی از دستورالعمل‌های قید شده خط واقعی کنترل تخطی کرده است.

طی ماه‌های اخیر ۸ دور مذاکرات دیپلماتیک بین هند و چین برگزار شده که هیچ‌کدام ثمری نداشته است.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

پاسخ جهانگیری به انتقادات درباره ارز 4200 تومانی

د ژانویه 11 , 2021
جهانگیری گفت: در مرداد ماه قرار شد نرخ ارز که قیمت آن 4400 تومان شده بود به همان قیمت 4200 تومان برگردد و آقای پورابراهیمی نیز در همین جلسه حضور داشت اما حالا یکباره همه می گویند فلانی این کارها را انجام داده است. معاون اول رییس جمهور با بیان […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000