توصیه‌های تغذیه‌ای وزارت بهداشت برای مقابله با آلودگی هوا/ این میوه‌ها را بخورید

5ffaeb1d39c55_5ffaeb1d39c57

سخنگوی وزارت بهداشت آلودگی هوا را عاملی برای افزایش ابتلا به کرونا دانست و به ارائه راهکارهای تغذیه‌ای برای مقابله با این معضل پرداخت.

سیما سادات لاری گفت: بر اساس مطالعات علمی آلودگی هوا یکی از عوامل افزایش بیماری کرونا است. انجام رژیم غذایی متناسب به منظور کاهس اثرات سوء ناشی از آلودگی هوا مهم است. پس توصیه می‌کنیم از مصرف غذاهای چرب، سوسیس، کالباس، تنقلات کم ارزش مانند چیپس، پفک و نوشابه‌های گازدار خوددداری کنید.

وی افزود: در طول روز آب فراوان میل کنید. استفاده از منابع ویتامین D و مصرف شیر را در برنامه غذایی خود داشته باشید. نسبت به مصرف سیر، پیاز و تره فرنگی جهت محافظت از مخاط دستگاه تنفسی اقدام کنید. مواد غذایی مانند کرفس، اسفناج، گوجه فرنگی، لیمو، نارنگی، پرتقال و برگ سبز کاهو که غنی از ویتامین C هستند استفاده کنید. مصر ف روزانه یک عدد سیب عوارض ناشی از آلودکی هوا را کاهش می‌دهد.

لاری تاکید کرد: میوه‌هایی مانند پرتقال که سرشار از پکتین هستند برای کاهش عوارض آلودگی هوا مفید هستند. مصرف جوانه گندم و روغن‌های گیاهی، جگر و سبزی‌های دارای برگ سبز که منابع ویتامن E هستند را فراموش نکنید. همچنین نسبت به مصرف مواد غذایی حاوی سلنیوم مانند غذاهای دریایی، مرغ، نان و آجیل و مواد غذایی حاوی بتاکاروتن مثل انبه، کدو حلوایی، فلفل، اسفناج و کلم اقدام کنید.

badoorbin
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

حاشیه‌سازی از نقل قول غسال آیت‌الله مصباح

ی ژانویه 10 , 2021
سیاسی/ سیاست داخلی آیت‌الله کاظم صدیقی، امام جمعه تهران به نقل از غسال آیت‌الله مصباح یزدی بیان کرده بود که «آیت‌الله مصباح چشمانشان را باز و یک نگاه مهربانانه‌ای کرد و دوباره چشمانش را بست.» این نخستین بار نیست که شنیدن اظهاراتی عجیب و غریب از یک روحانی یا کارشناس […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000