اجازه رهبر انقلاب برای حسابرسی از بانک مرکزی و صداوسیما

5ffb165432a58_5ffb165432a5a رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: مقام معظم رهبری فرمودند که سازمان حسابرسی به صورت ویژه و با تشکیل پرونده می‌تواند از بانک مرکزی و صداوسیما حسابرسی کند.

حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر امروز (یکشنبه 21 دی) بعد از حضور عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی در این کمیسیون در گفت‌وگوی تلویزیونی اظهار داشت: کمیسیون اصل 90 کمیسیونی نظارتی است که در مورد طرز کار دستگاه‌های مختلف و عملکرد سه قوه می‌تواند ورود کرده و بر همین اساس پرونده تشکیل دهد.

وی افزود: سالیانه بین 300 تا 400 میلیون چک بین مردم رد و بدل می‌شود که این کار مشکلات زیادی را برای مردم ایجاد کرده است و بر همین اساس قانون چک را اصلاح کردیم و بایستی از 21 آذر 1399 این قانون اجرایی می‌شد که البته بخشی از این قوانین اجرایی شده و بخشی از آن هنوز اجرایی نشده است و بر همین اساس رئیس کل بانک مرکزی در کمیسیون اصل 90 توضیحاتی درباره این روند ارائه کردند.

وی گفت: قانون چک در اسرع وقت بایستی اجرایی شود و نبایستی منتظر پایان دستور ستاد کرونا در این باره باشیم.

پژمانفر همچنین افزود: ‌برخی ارزها در کشورمان منشأ خارجی دارند و رئیس کل بانک مرکزی در این باره اعلام کردند هر کسی که این ارزها را در اختیار دارد می‌تواند با هماهنگی سیستم بانکی اقدام به واردات کند.

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس در مورد موضوع سوم مطروحه در این کمیسیون گفت: سازمان حسابرسی می‌تواند درباره بانک مرکزی ورود کند و فقط تاکنون درباره بانک مرکزی و صدا و سیما ورودی نداشته است که ما برای این موضوع هم پرونده تشکیل دادیم و مقام معظم رهبری در این باره فرمودند که سازمان حسابرسی به صورت ویژه و با تشکیل پرونده می‌تواند در این باره ورود داشته باشد.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

پیام‌های نفرت‌انگیز مردم برای بازیگر نقش دیوید بویی

ی ژانویه 10 , 2021
جانی فلین بازیگر نقش دیوید بویی خواننده افسانه ای انگلیسی در فیلم «استارداست» در مصاحبه تازه خود از واکنش های منفی مردم نسبت به نقش آفرینی اش گفت. به گزارش خبر فوری به نقل از ان ام ای، جانی فلین بازیگر نقش دیوید بویی خواننده افسانه ای انگلیسی در فیلم […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000