اوضاع در رابطه با کشتی توقیف شده کره جنوبی جدی است

سیاسی/ بین الملل 5ffab8aae6ced_2021-01-10_11-49 معاون وزیر خارجه کره جنوبی صبح امروز (یکشنبه) پیش از ترک سئول به مقصد تهران گفت: «از اینکه می دانم خدمه کشتی سالم هستند خیالم کمی راحت است اما اوضاع جدی است.»

خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی به نقل از مقامات وزارت خارجه این کشور افزود: «چوی جونگ گون» اوایل امروز از طریق قطر وارد ایران می شود. انتظار می رود وی با همتای خود و سایر مقامات عالی رتبه وزارت خارجه ایران دیدار کند و به هیات کره جنوبی که زودتر به تهران رفته است، بپیوندد.

نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح روز دوشنبه در بیانیه ای از توقیف یک فروند شناور کره جنوبی با نام تجاری «هانکوک چیمی» حامل ۷ هزار و ۲۰۰ تن مواد شیمیایی نفتی به دلیل نقض پروتکل‌های زیست‌ محیطی در خلیج فارس خبر داد. سفارت کره جنوبی در تهران روز چهارشنبه گذشته سلامت هر ۲۰ ملوان را تأیید کرد.

چوی در فرودگاه بین المللی اینچئون واقع در غرب سئول به خبرنگاران گفت: امیدواریم که گفت و گوهای عمیق با مقامات اصلی انجام دهیم خواه این موضوع کنسولی باشد یا سایر مسائل مهم بین کره جنوبی و ایران.

معاون وزیر خارجه کره جنوبی افزود: این سفر فرصت خوبی خواهد بود تا بار دیگر به وضوح آنچه دولت ایران می خواهد را بشنویم و تشخیص دهیم که (ما) چه کاری می توانیم انجام دهیم و چه کاری را نمی توانیم انجام دهیم .

سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه هم روز دوشنبه گذشته در پاسخ به خبرنگاران در مورد خبر توقیف کشتی کره ای اظهار داشت: بر اساس اخبار اولیه دریافتی از مقامات محلی، موضوع کاملا فنی است و کشتی به دلیل آلوده کردن دریا و با حکم قضایی، برای رسیدگی به تخلف به ساحل هدایت شده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: جمهوری اسلامی ایران هم مانند سایر کشورها نسبت به تخلفات مشابه و بویژه آلوده کردن محیط زیست دریایی حساسیت دارد، لذا در چارچوب قوانین با آن برخورد می کند.

خطیب زاده در ادامه اظهار داشت: این اتفاق مورد استثنایی نبوده و در موارد مشابه قبلی در ایران و آبهای سایر کشورها رخ داده و امری عادی بوده و اطلاعات تکمیلی متعاقبا اعلام خواهد شد.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

رکورد تازه ایرانی‌ها در ترکیه: خرید ۶ هزار و ۴۲۵ ملک در ۱۱ ماه گذشته

ی ژانویه 10 , 2021
شهروندان ایرانی با قرار گرفتن در رتبه اول خرید ملک در این کشور، در ۱۱ ماهه امسال با رشدی ۳۸ درصدی ۶ هزار و ۴۲۵ فقره ملک خریده‌اند. در حالی که طی ماه اخیر، خرید ملک در ترکیه توسط اتباع خارجی با کاهش ۹ درصدی مواجه شده، اما آمار‌های رسمی […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000