مازاد درآمدهای نفتی صرف زیرساخت‌های هسته‌ای می‌شود

سیاسی/ مجلس 5ff98330120ec_2021-01-09_13-49 سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۰ گفت که بر اساس مصوبه این کمیسیون مازاد درآمدهای نفتی صرف زیرساخت های هسته ای و تحقیقات کاربردی خواهد شد.

رحیم زارع در نشست خبری ظهر امروز شنبه خود در تشریح آخرین مصوبات کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۰ گفت: بر اساس مصوبه این کمیسیون، پیش بینی شده در حوزه فروش نفت در صورتیکه مازاد فروش نفت بیش از آنچه در بودجه پیش بینی شده داشته باشیم، دولت مکلف است منابع حاصله از این درآمد را برای طرح های تملک دارایی سرمایه ای به ویژه طرح های حمل و نقل عمومی، تولیدی، دولت الکترونیک، آموزش، سلامت، محیط زیست و تحقیقات هزینه کند.

وی افزود: ما همچنین زیرساخت های آموزشی، زیرساخت های هسته ای و تحقیقات کاربردی به ویژه در حوزه دفاعی، آب و فاضلاب و طرح‌های دانش‌بنیان بخش کشاورزی را نیز به هزینه کرد این بخش یعنی مازاد درآمدهای نفتی اضافه کردیم.

نماینده مردم آباده در مجلس ادامه داد: در لایحه دولت ۴۰ درصد سهم عوارض از هر متر مکعب گاز طبیعی تعیین شده بود که در کمیسیون تلفیق با ۵۰ درصد سهم عوارض از مترمکعب و گاز طبیعی برای تامین و استانداردسازی سامانه گرمایشی ۱۰۰ هزار کلاس درس از طریق سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در کمیسیون اضافه شد و مناطق محروم، روستایی و عشایری برای این موضوع در اولویت قرار دارد.

وی اضافه کرد: براساس مصوبه کمیسیون تلفیق از محل ۱۴.۵ درصد سهم نفت میزان ۱۵۰۰ میلیارد تومان نسبت به گازرسانی به روستاها و اتمام پروژه های نیمه تمام گازرسانی به روستاهای کشور با اولویت مناطق محروم، صعب العبور و سیستان و بلوچستان که کمتر گاز رسانی شده اختصاص می‌یابد. همچنین هزینه های مربوط به گازرسانی مدارس و مساجد، حوزه و پایگاه های مقاومت و ناجا از همین محل در روستاها قابل تامین است.

زارع خاطرنشان کرد: براساس مصوبه کمیسیون تلفیق مقرر شد سهم ۳ درصد نفت در مناطق نفت‌خیز و محروم فقط برای اجرای طرح‌های تملک دارایی سرمایه ای مصرف شود و وزارت نفت برای تهیه الگوی مصرف گاز خانگی برای اقلیم های مختلف کشور مکلف شد این موضوع را تهیه و مصوب کند و هیات وزیران ۲ ماه پس از تصویب قانون بودجه کل کشور باید آن را مصوب کند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه تصریح کرد: به موجب مصوبه کمیسیون تلفیق وزارت نفت مکلف به فروش میعانات گازی به شرکت‌های داخلی پتروشیمی به صورت اعتبار اسنادی داخلی شد. همچنین مصوبه کمیسیون تلفیق برای درآمد حاصل از واگذاری بنگاه‌های دولتی که در موضوع سیاست های کلی اصل ۴۴ بود، مصوب کرد این درآمدها برای تقویت تعاونی‌ها پرداخت شود.

وی خاطرنشان کرد: طبق مصوبه کمیسیون تلفیق از معادل ریالی ۲ میلیون تن قیر ۴۸ درصد برای راه های روستایی، ۲۰ درصد برای آسفالت معابر و بازسازی روستاها با اولویت روستاهای حادثه دیده، ۱۷ درصد برای آسفالت معابر شهرها در اختیار وزارت کشور، سازمان امور شهرداری ها و دهیاری ها قرار می‌گیرد.

زارع اضافه کرد: همچنین براساس مصوبه کمیسیون تلفیق ۶ درصد در اختیار بسیج سازندگی برای مصرف پایگاه ها و پاسگاه ها و راه های بین مزارع، ۵ درصد برای نوسازی مدارس و ۴ درصد برای بنیاد مسکن و بهسازی روستاها و به ویژه اولویت روستاهای حادثه دیده ۱۷% برای آسفالت وزارت کشور سازمان شهرداری ها و دهیاری ها ۶ درصد در اختیار مسیر سازندگی سپاه پاسداران برای پایگاه ها و پاسگاه‌ها، ۵ درصد برای نوسازی مدارس و ۴ درصد قیر برای بیابان زدایی و انجام عملیات خاک پوشی سازگار با محیط زیست در اختیار وزارت جهاد کشاورزی قرار می‌گیرد.

badoorbin.com
akhbarazad.com
منبع : خبرفوری

پست بعدی

واکنش سردار سلیمانی به حوادث آبان ۹۸/جنگ سردار با سه گروه در افغانستان

ش ژانویه 9 , 2021
سیاسی/ دفاعی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران گفت: حاج‌قاسم بعد از اتفاقات آبان ۹۸ غصه می‌خورد و می‌گفت «چرا با مردم ما این‌طور بازی می‌کنند.» اگرچه بیش از یک سال است از شهادت سپهبد سلیمانی می‌گذرد اما باور اینکه دیگر او در میان ما نیست برای همه مردم ایران […]

اجتماعی

منوی شبکه های اجتماعی تنظیم نشده است. شما باید منویی ایجاد کنید و آن را به منوی شبکه های اجتماعی در تنظیمات منو اختصاص دهید.

آخرین دیدگاه

000